Haha, du sätter verkligen bara ihop ord, va? Lite som Trumps berömda "väv". Kul teknik, noll substans.Det får du göra . I Amerika är det mesta tillåtet, The American Dream
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, du sätter verkligen bara ihop ord, va? Lite som Trumps berömda "väv". Kul teknik, noll substans.Det får du göra . I Amerika är det mesta tillåtet, The American Dream
Tror inte du behöver fundera, lär tyvärr inte inträffaHar börjat fundera på vad Trump och anhängare tar sig till om han förlorar
Till att börja med ett nytt kuppförsök. Efter det har de hotat med inbördeskrig. Det är till stor del det här Trumps kampanjmöten går ut på, att samla och engagera sina fotsoldater.Har börjat fundera på vad Trump och anhängare tar sig till om han förlorar
Får hoppas det stannar där.Till att börja med ett nytt kuppförsök. Efter det har de hotat med inbördeskrig. Det är till stor del det här Trumps kampanjmöten går ut på, att samla och engagera sina fotsoldater.
Kan det bli så mycket värre än inbördeskrig?Får hoppas det stannar där.
Det är klart att alla verkar lite Palestina-vänliga i jämförelse med Trump men när Biden ärvde Trumps radikala Israel/Palestina-beslut var det väl egentligen bara ett av dem han relativt snabbt åtgärdade (att återinföra humanitär hjälp). Mycket annat har han varit passiv med, vilket faktiskt också är lite av ett trendbrott gentemot tidigare förhållningssätt till konflikten då USA haft en något mer neutral roll. Passivitet efter Trumps betydligt mer aktiva inflytande blir ju automatiskt till Israels fördel. Biden har utöver det lagt mer krut på att förbättra Israels relationer med exempelvis Saudiarabien än på att få till en tvåstatslösning. Till och med när en palestinsk-amerikansk journalist dödades av en israelisk soldat, eller när en amerikansk medborgare dödades på Västbanken, har Biden hållit sig anmärkningsvärt passiv. Jag tror Harris kampanj lider av arvet från både Trump och Biden i den här frågan.Det kommer inte att ske någon vändning i USA:s Israelpolitik förrän efter valet. Biden är en lame duck som dessutom försöker undvika att göra något som skulle skada Kamala. Det är vad som händer efter valet som är det viktiga. Vi vet vad vi hade i både Trump och Biden och Biden var extremt mycket mer Palestinavänligt, fram tom den 10 oktober. USA:s Israelpolitik som helhet och långsiktigt kommer att skilja extremt mycket beroende på Trump eller Kamala. Om Palestinierna ska ha någon chans att kunna bygga upp sina liv i Gaza igen så behövs Kamala, inte Trump. Att Netanyahu så heljärtat stöder Trump visar bara det på vad som kommer att hända om Trump blir vald till president.
Melania, Dr Phil, Elon, Hulk Hogan
His gona fix it?
Donald cemented his victory?
Se där har vi en samling halloweenclowner som heter duga.
His vad då? Ska fixa vad då?
Donald cemented his victory?
Harris har lierat sig med politiker som Richie Torres och Liz Cheney så man skall nog inte ha så stort hopp om annat än att hon kommer fortsätta med nuvarande Israelpolitik.
Kolla på Fox News och they are so thrilled about last nightLike the rest of us you'll have to wait and see.
Visst, jag har en tendens att enträget bita mig fast vissa frågor, det vet jag. Som att jag nu inte kan låta bli att påpeka att jag aldrig hävdat att det är den viktigaste frågan, jag har lyft den i en specifik kontext. Även om jag fattar att jag varit drivande många gånger, så är det inte helt främmande att andra har argumenterat med mig och framhållit andra synpunkter, det måste väl vara okej att bemöta?Problemet är väl kanske inte att det diskuteras här utan att det har blivit det enda som diskuteras i tråden. Du för fram detta som det enda viktiga i denna valrörelse och försöker enträget övertyga alla som inte håller med dig om att det här är fråga nummer ett. Varför ser du det som så viktigt att tala om för alla oss andra, som också är intresserade av valet i USA, vad vi ska tycka och tänka om saken.
Det sätt du behandlar den här frågan får mig återigen, liksom tidigare i diskussionen, att undra om det här verkligen är en tråd för mig.
Jag förstår inte hur hon kunde prioritera att kampanja med dem just i Michigan. Eller Cheney förstår jag på sätt och vis om de vill nå de som röstade på Nikki Haley i primärvalet (vilket jag också sett är strategin), men Torres är bara dåligt omdöme i just den delstaten. Han backas ju f.ö av donors som nog garanterat föredrar Trump, och är mer extrema än många republikaner.Harris har lierat sig med politiker som Richie Torres och Liz Cheney så man skall nog inte ha så stort hopp om annat än att hon kommer fortsätta med nuvarande Israelpolitik.
Tja de väntar väl på att Trump ska ta makten så de får hanJag tycker han gör det, tittar man på hur Trump agerade under sin tid som president så försökte han skapa direkta relationer till Putin, Xi Jinping, Kim Jong Un mfl för att minska risken för väpnad konflikt, han träffade även talibanledarna och förhandlade fram ett avtal för USA:s tillbakadragande. Samtidigt ökade han USA:s militära kapacitet och han arbetade också för att Europa skulle stärka sitt försvar.
Jag har svårt att se något alternativ till det för att få till en fred?
Var du där? Hur mycket fick du betalt? Hur många somnade av tristess?Dagen efter verkar hela US i chock efter Donalds Mega Rallie. Fullsat MSG (Maga Square Garden) (NewYork Post headlines) och 10 tusentals Trumpväljare stod utanför och följde hela ralliet som pågick typ 4,5,6 timmar. Melania, Dr Phil, Elon, Hulk Hogan och många fler. Analytiker verkar helt imponerade hur ralliet hade genomförts. Stämningen ja säger bara vilken galen stämning .
His gona fix it?
Det tycker jag inte. Vi har med säkerhet ganska olika syn i många frågor men så länge man respekterar att man kan ha olika åsikter och argumenterar i sak är det en givande diskussion och där tycker jag du är bra.Men nu känns det väldigt påtagligt som att jag borde hålla mig borta.