Jo jag var närvarande via länk.Tja de väntar väl på att Trump ska ta makten så de får han
Var du där? Hur mycket fick du betalt? Hur många somnade av tristess?
Varför vill du veta hur mycket jag fick betalt?
Ingen vad jag kunde se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo jag var närvarande via länk.Tja de väntar väl på att Trump ska ta makten så de får han
Var du där? Hur mycket fick du betalt? Hur många somnade av tristess?
Man kan liksom inte låta bli att jämföra med när MSG fylldes av nazister 1939. Det måste ju vara lite av en flirt med det, och man var ju garanterat medvetna om att demokraterna skulle uppmärksamma det.Frågan är varför Trump valde just MSG för sitt rally. Han har inte en suck av en chans i NY som är mycket blåa.
Trump och Kamala riktar sig ju stenhårt mot de sk undecided som kan avgöra valet. Att ha talare som öser rasism och glåpord över flera viktiga väljargrupper, som puertorikaner som är viktiga i ffa Florida är extremt kontraproduktivt. Republikanska politiker, särskilt de som ställer upp i val i Florida har varit extremt snabba med att fördöma vad som sades där.
Vad som sades på rallyt kommer inte att avskräcka någon Trump väljare. Däremot undecideds och minoriteter.
Jag tänkte mer på att han har haft svårt att dra folk på sista tiden och varit en aning upprörd över det, fast det lär ju bara vara folk på plats som kan lockas med någon form av ersättning.Jo jag var närvarande via länk.
Ingen vad jag kunde se.
Jag hoppas också du har fel, det är svårt att fatta att någon som är galen och verkar vara på gränsen till senil, klart rasistisk och med en kvinnosyn från 1800-talet som inte accepterar de demokratiska spelreglerna. Vem fan vill bli representerad av en sån person, helt bortsett från politiken?Med Biden kändes det som förlorat på förhand, sedan en kort tids hopp när Harris hade sin smekmånad - och nu återigen ganska låga chanser till annat än en ökenvandring med en galen gammal rasist i Vita Huset i 4 år med risk för permanenta skador på amerikansk demokrati och frihet - samt mer kaos i en redan jobbig värld.
Mot en äldre vit man har inte en svart kvinna en chans i valet till president. Det spelar ingen roll hur inkompetent, farlig, faktaresistent och totalt oberäknelig den vite mannen är.
När man går igenom politik område för område så är det liksom jordskredsseger till demokraterna i förnuft och kunskap, både i praktisk politik och i argumentation för den. På andra sidan står ett parti som kommer med radikala förslag som argumenteras för med direkta osanningar blandat med extrem konservatism, rasism och okunskap om världen - inte minst världen utanför sin egen delstat. Och på det hyllande av nazisternas sätt att hantera makten och andra helt barocka uttalanden.
Jag hoppas att jag har fel.
Jag hoppas också att du har fel. Tyvärr så vågar jag inte tro det.Med Biden kändes det som förlorat på förhand, sedan en kort tids hopp när Harris hade sin smekmånad - och nu återigen ganska låga chanser till annat än en ökenvandring med en galen gammal rasist i Vita Huset i 4 år med risk för permanenta skador på amerikansk demokrati och frihet - samt mer kaos i en redan jobbig värld.
Mot en äldre vit man har inte en svart kvinna en chans i valet till president. Det spelar ingen roll hur inkompetent, farlig, faktaresistent och totalt oberäknelig den vite mannen är.
När man går igenom politik område för område så är det liksom jordskredsseger till demokraterna i förnuft och kunskap, både i praktisk politik och i argumentation för den. På andra sidan står ett parti som kommer med radikala förslag som argumenteras för med direkta osanningar blandat med extrem konservatism, rasism och okunskap om världen - inte minst världen utanför sin egen delstat. Och på det hyllande av nazisternas sätt att hantera makten och andra helt barocka uttalanden, som dödsstraff baserat på vem som utfört ett brott.
Jag hoppas att jag har fel.
*Med jordskredsseger menas här absolut inte en bra eller perfekt politik på alla områden, bara att den håller ihop så mycket bättre än svamlet och dravlet på andra sidan.
Tycker inte du behöver hålla dig borta från tråden eller frågan, det är ju som sagt något som det rapporterats om såväl i amerikanska som i andra internationella medier i samband med valet. Och det är dessutom en fråga där det blir något mer intressant just för att det inte är fullt så svartvitt som att Trump är skit och Harris är vettig, vilket faktiskt är hur det ser ut i kanske 99% av sakfrågorna i övrigt.Visst, jag har en tendens att enträget bita mig fast vissa frågor, det vet jag. Som att jag nu inte kan låta bli att påpeka att jag aldrig hävdat att det är den viktigaste frågan, jag har lyft den i en specifik kontext. Även om jag fattar att jag varit drivande många gånger, så är det inte helt främmande att andra har argumenterat med mig och framhållit andra synpunkter, det måste väl vara okej att bemöta?
Sedan är det aldrig min avsikt att få andra att tycka som jag, är medveten om att jag nog är mer vänster och extrem i vissa frågor än majoriteten på det här forumet. Kan tänka mig att jag, utöver mer klassiska amerikanska nyhetskällor, följer andra lite "mindre" politiska kommentatorer som är mer vänsterlutande, som andra här säkert inte ser som sin kopp te, vilket gör att jag har ett lite annat perspektiv - som är avvikande. Sedan blir jag uppriktigt nedslagen och ledsen av att bli "called out" såhär. Inte för för att jag har något emot att höra om jag tex. uttryckt mig på ett sätt som sårar någon. Då vill jag såklart reda ut det. Men nu känns det väldigt påtagligt som att jag borde hålla mig borta.
Nej du ska inte hålla dig borta men snälla respektera att andra har andra synsätt än du.Visst, jag har en tendens att enträget bita mig fast vissa frågor, det vet jag. Som att jag nu inte kan låta bli att påpeka att jag aldrig hävdat att det är den viktigaste frågan, jag har lyft den i en specifik kontext. Även om jag fattar att jag varit drivande många gånger, så är det inte helt främmande att andra har argumenterat med mig och framhållit andra synpunkter, det måste väl vara okej att bemöta?
Sedan är det aldrig min avsikt att få andra att tycka som jag, är medveten om att jag nog är mer vänster och extrem i vissa frågor än majoriteten på det här forumet. Kan tänka mig att jag, utöver mer klassiska amerikanska nyhetskällor, följer andra lite "mindre" politiska kommentatorer som är mer vänsterlutande, som andra här säkert inte ser som sin kopp te, vilket gör att jag har ett lite annat perspektiv - som är avvikande. Sedan blir jag uppriktigt nedslagen och ledsen av att bli "called out" såhär. Inte för för att jag har något emot att höra om jag tex. uttryckt mig på ett sätt som sårar någon. Då vill jag såklart reda ut det. Men nu känns det väldigt påtagligt som att jag borde hålla mig borta.
Vad får du ut av att hänga på detta forum egentligen? Har du inte roligare på tex Flashback där du säkert är i gott sällskap?Jo jag var närvarande via länk.
Ingen vad jag kunde se.
För att knyta an till vad du skrev i ditt tidigare inlägg i tråden idag, så tror jag att det är nödvändigt att försöka inse att Biden varit extrem gällande Israel. Normalt sett gäller väl devisen att demokraterna nästan alltid är snäppet vettigare än republikanerna, men jag skulle tro att Biden faktiskt varit en av de mest extrema oavsett. Redan före 7 oktober inte direkt visat intresse för att ändra Trumps policys - förutom gällande UNRWA då (som Israel idag röstat fram en lag som bannar och terrorklassar) och efter dess har ju ganska många som sa upp sig från statsdepartementet i protest. Josh Paul är väl den mest seniora, som sa upp sig ganska tidigt, hade arbetat med att godkänna vapenleveranser och dylikt i 11 år, och hade nåt slags chefsposition på Bureau of Political-Military Affairs. Enligt honom så hade han inte stött på något liknande under alla år som han hanterat lite mer "kontroversiella" vapendeals, och att det nu var helt omöjligt påverka åtminstone lite åt ett eller annat håll.Tycker inte du behöver hålla dig borta från tråden eller frågan, det är ju som sagt något som det rapporterats om såväl i amerikanska som i andra internationella medier i samband med valet. Och det är dessutom en fråga där det blir något mer intressant just för att det inte är fullt så svartvitt som att Trump är skit och Harris är vettig, vilket faktiskt är hur det ser ut i kanske 99% av sakfrågorna i övrigt.
Okej då förstår jag hur du tänker men jag håller inte med.Jag tänkte mer på att han har haft svårt att dra folk på sista tiden och varit en aning upprörd över det, fast det lär ju bara vara folk på plats som kan lockas med någon form av ersättning.
Länk är inte samma sak som att vara på plats.
Vad ska du ha den personuppgiften till och vad är ditt syfte? Hur tänker du där då?Hur mycket fick du betalt?
Men det är väl inget kul att vara i sammanhang där man inte kan "own the libs"?! (Mycket svårare på Flashback)Vad får du ut av att hänga på detta forum egentligen? Har du inte roligare på tex Flashback där du säkert är i gott sällskap?
Okej då förstår jag hur du tänker men jag håller inte med.
Du försökte få mig att lämna ut en personuppgift
Vad ska du ha den personuppgiften till och vad är ditt syfte? Hur tänker du där då?
Jag tror inte att det blir mycket till tal då?Jag hade tyckt det varit kul att höra ett censurerat Thrump tal. Utan fake. Rasism, person angepp eller helt osannolika saker som kommer att hända om han blir President.
Hir tänker du här? Jag frågade vad du fick betalt inte ditt kontonummer.Du försökte få mig att lämna ut en personuppgift
Vad ska du ha den personuppgiften till och vad är ditt syfte? Hur tänker du där då?
Jag tänker, vad ska du ha det till? Kan du svara på det?Hir tänker du här? Jag frågade vad du fick betalt