På vilket sätt skiljer sig partiernas värdering av människor? Att man har olika syn på förhållande prestation och levnadsstandard är inte olika syn på människovärde. Att man anser att folk ska klara sig själva i olika omfattning har inte heller med människovärde att göra.
Och vad det gäller mig, gör jag ingen skillnad på människor. Så länge de gör rätt för sig har de dessutom min fulla respekt, vare sig de är högt utbildade akademiker eller en vanlig pizzabagare. Så där skjuter du helt klart bredvid målet. Men det är väl för att du inser att bostadsproblemet är olösligt med en " enligt dig människovänlig" asylpolitik.
Vilket krav menar du redan finns? Mitt förslag innebar ju att inga nya skulle släppas in förrän folk lämnade bidragssystemet till eget boende och jobb. Såvitt jag vet existerar detta inte. Vilket är/var anledningen till de problem vi har i kommunerna idag.
Visa bifogad fil 13192
I snitt tar det 8 år innan en nyanländ är i förvärvsarbete. Av dessa 8 år står kommunen för minst 6. Då man ska hålla med uppehälle, boende , skola, vård och omsorg utan att man får in skattepengar.