Jag tror det generellt för människor just nu, där priserna slår hårdast emot, är svårt att inte handla till extrapris eller EMV.Jag tänker att det borde vara betydligt bättre att fokusera på att inte köpa EMV under veckan (eller egentligen hela tiden), och att inte köpa något enbart för att det är extrapris.
Själv brukar jag tex luras att köpa en del frukt när det är extrapris, trots att jag många gånger hamnar att köpa för mycket då, som hinner bli dåligt och måste kastas innan jag hinner äta upp det. Det är ju hur dumt som helst, och något jag nu (efter att ha insett hur jag gör) jobbar för att sluta med.
Jag har också sett flera som är med och uppmanar till den här bojkotten säga att syftet inte är att man inte ska handla alls, eller storhandla veckan innan osv, utan att man "bara ska handla det man absolut behöver, inte mer". Men... hur ofta gör man det, egentligen, handlar i onödan alltså. SÅ jäkla kul är det ju inte att slänga ut pengar på något i onödan?
Vi gör alla våra val, men sitter man i en situation där man faktiskt KAN låta bli att handla det mesta/allt som inte är EMV så är man kanske inte heller riktigt den som drabbas sådär extremt hårt av matpriserna som är just nu.