Bojkott av butiker

Tjaaa... Vilka butiker tillhör inte "matjättarna"? 😉
Livs på hörnet?
Alla har ju inte tillgång till en sådan. Jag bor tex mitt i skogen och ica är såklart närmast. Men om jag ändå ska till någon av grannbebyggelserna så vet jag att båda har en sådan. Man kan kanske improvisera inköp där isf.

Livs på hörnet?
Alla har ju inte tillgång till en sådan. Jag bor tex mitt i skogen och ica är såklart närmast. Men om jag ändå ska till någon av grannbebyggelserna så vet jag att båda har en sådan. Man kan kanske improvisera inköp där isf.
Jag vågar påstå att Livs på hörnet är del av nån av matjättarna.

Min fråga var ju tvärtom - vilka butiker har INTE kopplingar dit?
Jag räknar nog även Lidl till jättarna.

citygross är väl också en matjätte?

Vet faktiskt inte om jag ens har en mataffär i min närhet som inte tillhör någon av ovanstående kedjor...
Vi har Matpiraten i en grannstad.
Lidl är inte en matjätte i den bemärkelsen.

Men ja det här oligopolet är väl en del av problemet.

Jag ser nog mest fram mot att glida runt i butiken med färre motståndare en vecka.

Jag tycker att prisproblemen bör hanteras på annan nivå.
Jag delar delvis din uppfattning, men samtidigt undrar jag vilken nivå Och vad kan man som privatperson göra för att visa sitt missnöje? Det är ju i sig, vad jag förstår, inte bara matpriserna som man "protesterar" mot utan även att vissa kedjor går med vinst just nu, rätt rejält, och skyller ändå på att de måste verkligen ta så höga priser. För att stoppa i egen ficka...

Jag delar delvis din uppfattning, men samtidigt undrar jag vilken nivå Och vad kan man som privatperson göra för att visa sitt missnöje? Det är ju i sig, vad jag förstår, inte bara matpriserna som man "protesterar" mot utan även att vissa kedjor går med vinst just nu, rätt rejält, och skyller ändå på att de måste verkligen ta så höga priser. För att stoppa i egen ficka...
Jag undrar ovanpå det var alla nejsägare i tråden tycker att man ska göra istället? Hade gärna sett lite mer.. förslag i tråden än bara allt motstånd är meningslöst :rofl:.

Inte för att jag själv är någon stor proponent för just det här spektaklet men jag tycker det ofta är så. Nej nej inget hjälper allt är meningslöst haha kolla på dummisarna som försöker bojkotta något kan man inte bojkotta allt är det ingen ide yada yada. Men aldrig några förslag.

För att vara tydlig då:
Citygross, Snabbgross, Eurocash, Hemköp, Willys och Tempo är Axfood.
AutoMat och Handlarn köper från Dagab = Axfood.

Det finns säkert fler jag inte kommer på nu.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: MJLee
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han... 2
Svar
22
· Visningar
1 614
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
525
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka