Val av connemarahingst till 2008

Sv: Val av connemarahingst till 2008

Magnet skimmlar väl inte av. (Eller skämtar du bara?) Hans mamma är brun och pappan gulbrun.

Kewin är född 1993 så han är ju en ungdom ;)

Jag vet inte riktigt var man kan hitta en liten färgad C-ponnyhingst. Känns som man får leta igenom alla möjliga länder för att finna det :(

Hingstar

Här har du några C-ponny hingstar födda senare än 1980, färgen gick inte söka på (annat än specifikt) så det får du kolla själv :angel:
(km betyder skimmel)

Om de sen finns på semin vet jagi nte :angel: (eller om de är godkända heller för den delen, såg någon svensk numera valack tror jag)

Osch, då blir det letande alltså :crazy:

Tack ändå, finskan får jag försöka luska ut :)
Såg nu att man kunde få sidan på svenska också :D

km betyder som sagt skimmel (kort för kimo tror jag)

vkk (isabell)
rnvkk (gulbrun)
m (svart)
rn (brun)
rt (fux)

Ori = Hingst
Tamma = sto
Ruuna = valack

Kan han finska?

Jag kan inget mer än det jag skrev =P och jag kan bara förkortningarna på färgerna, inte hela namnet =P

Jag blev fundersam måste erkännas men orkade inte kolla upp hans förfäder just då.
Att Garlic skimmlar är sorgligt :( Men trevlig är han. Han vann en dressyrklass och var trea i en annan förra veckan. Bara LC och LB då men han har ju vunnit LA:er också i år :)
Debuterat LA i hoppning har han också gjort.

Inte jättemkt men lite kanske han kan få ur sig. Om inte annat pratar hans mamma finska. (Även om jag inte pratar med henne om jag slipper :angel:
Pappa är född i Finland nämligen.

Jag tittade igenom listan och fann tre hingstar. En mörkbrun, en brun och en utan färg ;)
Atlanda du Langwater C-162381-HGT mrn=Mörkbrun (Belgien)
e:Quartz du Langwater III-596 BEL (C-500064-HGT)
u: Ganty Fuchsia C-92354-ST (CSB 7040) - Doon Paddy CSB 95

Pallikare d'Anjou rn=Brun (Frankrike)
e:Robber Boy CSB 604
u:Lisa de Brossay - Clare Charger CSB 310

Quartz du Langwater III-596 BEL (C-500064-HGT) Ingen färg (Belgien)
e:Ard Gay Lark CSB 577
u:Song of Mermaid C-92399-ST (CSB 7771) - Øxenholm O'Connell CSB 734

Någon som vet något om dessa tre?

Sorry. :o Det var lite sent igår. Det var Golden Garlic som jag tänkte på. Jag skyller på att jag har haft mycket att göra den här veckan. :angel:

Det är okej.:) Jag hade koll på mammans färg eftersom mitt sto kommer från samma uppfödare. Samtidigt så vet man ju aldrig med connemararor eftersom vissa skimmlar av väldigt sent.

Har kollat in den franska sidan lite, och här var ju jättefina hingstar! Synd bara att man inte fattar franska.. Och vet inte om alla fanns på fryst. Men här är några som jag tyckte var fina...

Glenree de l'Aulne - Supreme Champion & vinnare av hingstklass på (om jag fattar det rätt) motsv. Sv. RIKS-utställning i Frankrike.

Clafoutis des Cras - ser väldigt fin ut!! Hoppa kan han ju uppenbarligen... :love:

Imperial du Blin - jag tror att vi har diskuterat om honom i någon tidigare tråd. Han finns/fanns med på Syndicat Linaro, jag har tidigare kontaktat dem och frågat lite om honom, men då sa de att han inte skulle finnas på fryst denna säsongen. :confused:

Apricot du Chesnay - Har även lite svenska linjer i sig, mf Kimble.

Uncle Duff - e. Fort Doolin.

Cliff of Laps - Spännande stam!! Och kan tydligen prestera också.

Rococo du Thuit - Tydligen också duktig på att hoppa. Men överhöjdare (1,49), tyckte dock att han hade lite läskiga ögon... eller det är bara jag som är lite knäpp kanske...

Tyckte även mycket om Ardmore Royal Oak, Lehid Canal Prince, Jivaro III och Thunder du Blin :love: mfl och så gillar jag Dexter Leam Pondi, men du vill väl inte ha skimmel?

Det fanns ju en hingst - Pharaway des Touches - som hade Dexter Leam Pondi som mf ist. Och han var ju brunskimmel. Hade kanske varit ett alternativ?

Jätterolig hemsida att titta på med massor av snygga hingstar!! Kul att du hittade den!

kl* Dexter..är ju död numera men kanske finns kvar på fryst?
Nin

eh... Magnet (sjödalens) blir inte skimmel. Pappa gulbrun, Mamma brun.
bara ett förtydligande.:smirk:

hoppsan... ngn hade redan skrivit detta. ber om ursäkt.
(går det inte att radera inlägg längre föresten?

De här hingstarna finns på fryst av det jag kunnat uttyda. AIC står för fryst. Jag kan ju inte heller franska men letade upp en sida som hjälpte mig med översättning.:D

Don Juan V finns tillgänglig
Thunder du Blin 100E + 400E lev. föl avg
Vandale Daf finns tillgänglig
Dexter Leam Pondi 750E/3 doser de 100E7dos (efter hur mycket det finns lagrat)
Rococo du Thuit 300E + 320E den 1/10 (vid dräktighet)
Eloi IV finns tillgänglig
Lanzador 150E – 200E lev. föl avg
Fricotin
Glenree de L’Aulne 280E/3 doser de 100E/dos
Genlte Dancer 350E/3 doser de 50E/dos
Ice and Fire d’Albran
Ardmore Royal Oak 450E/5 doser
Pilatus de Vinca
Pharaway des Touches 300E – 150E lev. föl avg
Jivaro III 350E/3 doser de 50E/dos

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 388
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 499
Senast: Krumben
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
593
Senast: Hellhound
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka