Vågar jag? showmanship at halter-trail at halter

Sv: Vågar jag? showmanship at halter-trail at halter

Vilken sötnos du har! :)

Ah,,inte allt för långt bort från mig då ;)

Jag har nog inte sett dig tidigare men om jag minns hur du ser ut så ska jag absolut komma fram och säga hej :D

Jag kommer vara där med en mörkbrun lurvig travare:D.
Troligtvis kör vi våra vanliga färger på filt och kläder, svart och rött.

Har anmält mig till Pleasure W o T samt Trail Open (hur nu det ska gå)

Vilken vacker underbaring du har:love:
Vi får väl försöka spana in vilka vi är och våga oss fram och hällsa!
HJÄLP, snart är det dax:eek:

Visst är han en going, man bara älskar honom :love:. Fast jag är ju LITE partisk:angel:
Lakrits o Cindylou - ska haffa er om jag ser er i det allmänna kaoset som antagligen kommer uppstå :rofl:
Ska förövrigt på bett-clinic hos PL fredagen innan. Någon mer som ska dit??

Jag har sett att det är (är medlem i SWR) men har inte anmält mig än.
Det vore förstås jätteintressant att åka.
Har varit på bettclinic tidigare men inte för han men oavsett så är det väldigt nyttigt.

När var den? Vilken tid? Det kosta 50 kr eller nåt sånt va..(hur billigt som helst)

Fredagen 16/11. tid är jag lite osäker på, tror 18 el 18,30 - skulle hålla på ca 2tim. 50 spänn stämmer. Passa på, för vad jag hört är PL RIKTIGT bra på det här med bett!
Själv ska jag dit bl.a. pga den sönder-sparkade tanden. Är det någon som måste veta hur olika bett funkar är det ju jag!
OCH jag lovar att hälsa på dig :p

Jag har tränat för PL ett par gånger och kunnigare man än han är svårt att hitta.

Jag ska se mig för om det fortfarande finns plats för det vore väldigt intressant.

Har ju glömt att säga...din häst är riktigt fin...:)

Jag är tyvärr inte medlem så jag tror jag inte får vara med på bettclincen.
Ska söka om medlemsskap efter nyår då jag förhoppningsvis har mer pengar.

Här kommer någon bild på Phigalle och mej så ni känner igen oss.

2-1.jpg

jag funderar på hur man ska ha manen. Hur ska du ha? får man ha tex flätor i trailen?

Man brukar få vara med även om man inte är medlem..kanske få betala lite mer bara..:)

Funderar oxå att åka på bett clinicen.. men de var två dagar va? Va de om samma sak bägge gångerna eller hur funkade de?

Ingen som ska på halter clinicen? De blir nog att jag åker dit..

Kul me så många SWRare här!:D

Man brukar få vara med även om man inte är medlem..kanske få betala lite mer bara..:)

Funderar oxå att åka på bett clinicen.. men de var två dagar va? Va de om samma sak bägge gångerna eller hur funkade de?

Ingen som ska på halter clinicen? De blir nog att jag åker dit..

Kul me så många SWRare här!:D

behöver man inte vara medlem för den halterclinicen heller? den ena har väl redan varit?

Fina ni är :d

Manen ja.... själv är jag helt värdelös på det där med att fixa håret - både på hästen o mig själv :crazy:. Själv slänger jag ihop håret i en tofs, men det skulle nog se tokigt ut på hästen - men va f*n, ska vi göra bort oss kan vi göra det rejält :D. Tyvärr så lade dom halterclinicen på fel veckodag, så även om jag är i desperat behov av hjälp så kan jag inte gå.

Du kan nog ringa o hör om du kan få vara med oxå. Namn o nummer finns på Swr:s hemsida.

Vad jag fattade det som när jag ringde o anmälde mig, så var andra gången en fortsättning av det vi lärt oss första gången. Fick anmäla mig till första el båda dagarna. Men kan du absolut bara gå på andra mötet så kan du nog prata med kontaktpersonen så löser de det säkert :)

själv brukar jag jag oxå slänga upp mitt burr i en toffs i nacken, ser inte klokt ut men då e det inte ivägen. Vet du hur du ska ha din häst man? vad brukar dom ha på sådana tävliongar om man har lång man på hästen?

Jag tror inte att de kommer va några problem att få vara med på andra halter clinicen fast du missat den första.. och du inte är medlem.. ring och hör bara... för det kan ju vara lärorikt att gå på.. och att ta med hästen oxå för den delen.

Jag skulle (har för mig att du har lång man på hästen?) göra flätor. Sen flätar du bara halva vägen ner och lämnar resten som en tofs. Försökte hitta nån bra bild men icke.. kanske nån annan som har?

På mig själv brukar jag ha tofs i bak. Hade kanske vart snyggare med en fläta, men då behöver jag ha hjälp..:o Att ha ett snyggt hårspänne är ju rätt inne just nu oxå...

Menar du så här? Eller ska man "flätan" vara längre? Tyvärr så har han ju en massa avskavda hår som spretar rakt upp den gången jag fick för mej att flätad man sparade stråna vilket det visade sej dag 2 att så var inte fallet:cry::cry:

5-1.jpg

Jag får alltid sämre poäng när jag har manen utsläppt, så jag flätar den alltid numera...:angel: Dock har jag inte gjort det på araben som är klippt i nacken, tycker att det ser lite fånigt ut då...:crazy: Brukar göra sånna här flätor

2784530.jpg

Det är ju viktigt att det ser välvårdat ut, sen hur du gör flätora spelar nog inte så stor roll. Det ska dock vara av "western stuk", inga rosetter och sånt.
Själv har jag alltid håret flätat eller i hästsvans. Det ger också ett mer välvårdat intryck.

Nu börjar det närma sej..men jag har inte blivit nervös ännu vilket är konstigt men det kommer väl. Jag hade nog varit mer nervös OM jag hade kunnat alla moment för då hade jag haft mer press på mej. Phigalle har börjat piggna till lite vilket är skönt.

Och visst är det för kallt att duscha häst nu om man bara har kallvatten + varmvattenhinkar?

Hur ska showgrooma hästen? När ska man andvända pälsglans före eller efter rykt?

Liknande trådar

Western Jag har aldrig ridit "rent" western, men däremot alltid plockat godbitar. Trail har jag sedan jag köpte första hästen, 2008, varit...
Svar
15
· Visningar
2 242
Senast: Liten
·
N
Western Hallå alla visa bukefalister! Jag har några funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att reda ut. Jag har tävlat showmanship at...
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: Kickis
·
T
Western Det är dags att anmäla sig till tävling, det blir min första tävling för året och jag funderar på att testa några nya grenar. Men jag...
Svar
13
· Visningar
1 467
Senast: Fozzie
·
Western och showmanship at halter. Har tänkt ställa upp i träningstävling med stoet i sep:) Funderar då på dessa klasser men vad bör man...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama