Vågar jag? showmanship at halter-trail at halter

Sv: Vågar jag? showmanship at halter-trail at halter

Har ni varit på alla gångerna?

Kollade upp vilka de sista gångerna av träningarna var men tyvärr så jobbar jag sista skiftet dom gångerna:cry::cry:

och inte blev det någon halter/showmanshipkurs för oss igår för vi var de ända anmälda:cry:

Sitter hemma med ungarna och är magsjuk så sambon är påväg bort till tränaren med Phigalle. Han har stått sedan måndags då han har varit lite trött men jag fasar lite för hur det ska gå idag. Jonas klarade av att borta även om han glömde huvudet och svansen och ändå tog det 20 minuter istället för 5 minuter som han sa att det skulle ta. Sedan fick jag hjälpa honom med padd,sadel och trän (han hade lyckats med repgrimman själv!) och så tog han på sej sin westernregnrock för invigning (han är ju en riktigt cowboy nu efter ha varit på jultorp) så nu har de precis gått iväg. De har ca 2,5km att gå dit och lika långt hem. Phigalle verkade lite nervös men jag hoppas att de klarar sej fram och tillbaka ch hoppas att de inte möter någon traktor:crazy:

Men vad har Ni för planer inför våren? Synd att inridningen blev försenad, men det är ju inte hela världen om man tar det lite lugnt i början - och vargtänderna är aldrig fel att bli av med :smirk:. Daimen har sina kvar än så länge (ska vacc om några veckor o då åker dom oxå), men han rids enbart på bosal pga dessa och givetvis spelar hans tidigare skada oxå in.

Däremot är det tråkigt att ni inte kunnat komma på Greva träningarna, för det har varit suverän socialträning. Första gången var det läskigt att det kom hästar från alla håll i trav o galopp, andra gången höll han på att skita på sig när en cremello började spinna (ingen normal häst beter sig så i hans värld :rofl:), och tredje gången hade han funnit sig till rätta och då passade han på att visa att han kunde gå på två ben bla. :eek: Efter över ett år som hans ägare har jag kommit på att när han är rädd o osäker gör han ingenting, men när han väl har kommit på att det inte är farligt kan man ju passa på o låsas att det är superläskigt :crazy: Så nu återstår att se vad han hittar på nästa gång. Gratis underhållning för den som pallrar sig dit :angel:!!!

Åh...den där cremellon, var det en kille/gubbe som red den?
Då tror jag att det var "vår" cremello som bor hos oss i vanliga fall.
Min stallägare som äger honom.

Åh, jag hade tänkt att kunna vara med på de där träningarna.
Gillar SL och det hade varit perfekt för mig och knubbis.
Men....alltid ett men.....så är det fel tid, fel dag och massa saker med pållen som gjorde att det inte blev nåt...*suck*.

Kul att jag kunde inspirera någon med våra första stapplande steg på tävlingsbanorna - hoppas det hjälper i vinterslasket :)

Man blir alltid lite extra taggad när man får se lite tävlingar så här i början av säsongen! :)

Ja, någon vinter fick vi aldrig i år, men dock lera och regn så det räcker och blir över...:crazy:

Ja, det hade varit roligt att träffa dig och "Knubbis" :banana:, men även för mig så är det egentligen helt fel dag i veckan o har jag har fått åka själv utan gubben som påknuffare vid lastningen. MEN även det har funkat otroligt bra, så nu är jag inte längre oroligt till att ge mig ut ensam med pållen :)

Om det är samma cremello är jag inte säker på, men troligen inte då det är en yngre tjej som ridit henne - är ett sto tydligen, men det hjälpte inte för att övertyga min kille om att det INTE var ett monster som snurrade runt som en galning :p

Hoppas vi ses - OCH hälsar på varandra senare i vår :bump:

Tråkigt med magsjuka :eek::eek:, men hoppas det gick bra för Phigall ändå på träningen - och att dom inte mötte en traktor på vägen ;)

Ja, det hade varit roligt att träffa dig och "Knubbis" :banana:, men även för mig så är det egentligen helt fel dag i veckan o har jag har fått åka själv utan gubben som påknuffare vid lastningen. MEN även det har funkat otroligt bra, så nu är jag inte längre oroligt till att ge mig ut ensam med pållen :)

Om det är samma cremello är jag inte säker på, men troligen inte då det är en yngre tjej som ridit henne - är ett sto tydligen, men det hjälpte inte för att övertyga min kille om att det INTE var ett monster som snurrade runt som en galning :p

Hoppas vi ses - OCH hälsar på varandra senare i vår :bump:

Ah..ok...men då är det inte samma.

Ja, jag hoppas också vi ses ute till våren/sommaren.
Jag hade verkligen velat vara med den 13/4 och 27/4 men jag vet inte än hur det blir.

Men nån gång ska vi väl ses och nu tror jag att jag kommer ihåg vem du är och då lovar jag hälsa.

Liknande trådar

Western Jag har aldrig ridit "rent" western, men däremot alltid plockat godbitar. Trail har jag sedan jag köpte första hästen, 2008, varit...
Svar
15
· Visningar
2 242
Senast: Liten
·
N
Western Hallå alla visa bukefalister! Jag har några funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att reda ut. Jag har tävlat showmanship at...
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: Kickis
·
T
Western Det är dags att anmäla sig till tävling, det blir min första tävling för året och jag funderar på att testa några nya grenar. Men jag...
Svar
13
· Visningar
1 467
Senast: Fozzie
·
Western och showmanship at halter. Har tänkt ställa upp i träningstävling med stoet i sep:) Funderar då på dessa klasser men vad bör man...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama