Vågar jag? showmanship at halter-trail at halter

Sv: Vågar jag? showmanship at halter-trail at halter

Ja det var tack vare dej som jag vågade! Kavajen är inte riktigt färdig ännu det ska bli lite mer guldmönster på och byta knappar så den inte ser så hoppkavajig ut.

*kl*

Här kommer ett foto på min donna från tävlingen

IM000828.jpg

Ja det var tack vare dej som jag vågade! Kavajen är inte riktigt färdig ännu det ska bli lite mer guldmönster på och byta knappar så den inte ser så hoppkavajig ut.

Nähä ;) Klart att du hade gjort det ändå! :banana: Det var duktigt av dig att testa, var stolt över både dig själv och Phigalle! :)
Duktig är du på att sy också! Jag håller på att leta material för att sy en ny till mig själv också. Vet inte om du har det på din eller om du tycker att det är snyggt, men kan annars tipsa om att klistra på sånna små "bling-bling" kristaller, jag älskar sånt och det glittrar fint när ljuset lägger sig på :D

Skäms på mig! Glömde att gratulera dig! :o GRATTIS!! Du har säkert skrivit det redan...men vilken klass vann ni? :)

Ah, där ser man, duktiga är ni! Tur att jag inte är så vimsig i alla fall...:angel::D
Jag blir så avis när jag ser alla fina bilder, vill också...! :banana:

jag har letat efter sådana kristaller men inte hittat. Vet du vart man kan köpa det?
Men var det inte du som oxå skulle tävla i helgen?

De brukar säljas sånna i fusk i både sybehörs affärer och hobby affärer som har pärlor och sånt. De brukar inte vara särskilt dyrt heller. Kolla på Panduro kanske, de bör ha att beställa hem.

Jo, jag skulle ju ha gjort det...men det känns som att allt går åt h*vete just nu :( Jag hade anmält mig, men så dog min farmor i helgen, hästen blev slagen av hovslagaren några dagar innan och fick en svullnad efter det, en nära släkting har blivit misshandlad och behöver hjälp med barnen, ena katten hoppade upp på spisen och brände tassarna, och ja, mitt liv blev lite struligt så jag orkade inte...det får bli nya tag till våren.

Tack tack :bow:

Men jösses vilken helg du haft. Det tror jag det att det inte blir tävling då.

Massor av grattiskramar till er alla 3:bow:
Kanonduktiga och du CindyLou....sååå modig, på 1a tävlingen...som med all säkerhet inte kommer att vara den sista...
Jättesnygga va ni oxå...kavajen var ju perfekt...
Grattis än en gång alla!

Stort grattis till alla med framgångar;) JÄttekul att läsa hur bra det går och hur peppade ni blir. Suveränt!!!...och bra jobbat:banana:

Plockar upp en gammal tråd, då det börjar dra ihop sig till nya äventyr i vår - eller vad säger du Cindy-Lou :D

Jag har dessutom ÄNTLIGEN fått tummen ur och lagt upp en film från mitt deltagande i trail at hand klassen, och tänkte visa den och förhoppningsvis sporra några andra glada noviser att prova på detta under tävlingsåret -08 :)

http://www.youtube.com/watch?v=WzTD_fyQt2Q
(jag hoppas det funkar för det är första gången - här med :D)

första biten missade fotografen, sedan uppstod lite missförstånd vid backningen när matte inte gjorde som hon brukade göra :o - men sedan rullade det ju på över förväntan!!
PS: Phigall medverkar med sina gnäggningar när de saknar varandra i början av programmet :)

Vad roligt att denna tråd återupplivades! :banana:

Härlig film (mycket söt pålle du har!), den inspirerade!! Nu blev jag riktigt sugen igen! :D

Får se vilka av hästarna som får ut och testa i år, kul ska det bli!! :banana:

Ja visst ska vi nog ta oss till lite tävlingar, har dock inte tränat sedan tävlingen då jag fått jobb nu, skift + att vi håller på med inridningen.

Vilka tävlingar har du planerat in? Ska du tävla uppsuttet ngt?

Har passat på o åkt till Greva på tors.träningarna och förhoppningsvis får jag ordning på honom till SWR:s tävling i april. Men de som var med förra gången tvivlar nog tillsammans med mig - "Matte, rodeo är väl jätteroligt" :angel::angel:

Men jag ska väl försöka mig på någon klass i WoT i allafall. Sedan får vi se om jag får ordning på galoppen tills dess. Sedan var ju trail at halter väldigt roligt, så det får det nog oxå bli :bump:

Sköter han sig där, siktar jag på paint tävlningarna på Greva i maj, men får passa mig så vi inte tar vatten över huvudet :p

Oh ,det låter jättekul med era framgångar! Phigalle har blivit riden av tränare nu 10 gånger och en läraledd lektion med mej på. Sedan har vi bara ridit i skogen två gånger så vi har inte kommit så långt ännu.

Roligt att höra att ni har kommit igång :).
Framgångar vet jag inte om man ska kalla det :D. Som sagt har herren lite fuffens för sig allt emellanåt, men det är ju smällar man får ta när han är så söt :love:

Senast ändrad:

Kul att jag kunde inspirera någon med våra första stapplande steg på tävlingsbanorna - hoppas det hjälper i vinterslasket :)

Ja, han verkar ju vara helt underbar din häst. Och otroligt vacker:love::love:

Phigalle gör aldrig ngt dumt när man sitter på ryggen mer än att han kan kasta med huvudet och så ibland. Inridningen blev försenad pga att vi fck vänta på vetrinären för att dra ut vargtänder nästan en månad.

Men vad har Ni för planer inför våren? Synd att inridningen blev försenad, men det är ju inte hela världen om man tar det lite lugnt i början - och vargtänderna är aldrig fel att bli av med :smirk:. Daimen har sina kvar än så länge (ska vacc om några veckor o då åker dom oxå), men han rids enbart på bosal pga dessa och givetvis spelar hans tidigare skada oxå in.

Däremot är det tråkigt att ni inte kunnat komma på Greva träningarna, för det har varit suverän socialträning. Första gången var det läskigt att det kom hästar från alla håll i trav o galopp, andra gången höll han på att skita på sig när en cremello började spinna (ingen normal häst beter sig så i hans värld :rofl:), och tredje gången hade han funnit sig till rätta och då passade han på att visa att han kunde gå på två ben bla. :eek: Efter över ett år som hans ägare har jag kommit på att när han är rädd o osäker gör han ingenting, men när han väl har kommit på att det inte är farligt kan man ju passa på o låsas att det är superläskigt :crazy: Så nu återstår att se vad han hittar på nästa gång. Gratis underhållning för den som pallrar sig dit :angel:!!!

Liknande trådar

Western Jag har aldrig ridit "rent" western, men däremot alltid plockat godbitar. Trail har jag sedan jag köpte första hästen, 2008, varit...
Svar
15
· Visningar
2 242
Senast: Liten
·
N
Western Hallå alla visa bukefalister! Jag har några funderingar som jag hoppas att ni kan hjälpa mig att reda ut. Jag har tävlat showmanship at...
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: Kickis
·
T
Western Det är dags att anmäla sig till tävling, det blir min första tävling för året och jag funderar på att testa några nya grenar. Men jag...
Svar
13
· Visningar
1 467
Senast: Fozzie
·
Western och showmanship at halter. Har tänkt ställa upp i träningstävling med stoet i sep:) Funderar då på dessa klasser men vad bör man...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama