Sv: Vågar jag? showmanship at halter-trail at halter
Onödigt lång info om tävlingsdebuten.
I går mellan 20-22.30 så tvättade jag och sambo man,svans och klippte och borstade för fullt. Sedan hände en löjlig transportgrej jag inte hade räknat med så jag sov nog 3 timmar den natten men vaknade 5.30 släppte ut de andra hästarna och började dagen med att tvätta ben,fläta och rykta 400 rykttag
. Phigalle fick äta frukosten i stallgången. Klockan 7.15 lyckades jag fixa annan trasnport och chaffis. 8 fick jag hjälpa av granntjejerna på 9 och 12 år som puttsade och gjorde inbakad fläta i luggen medans jag sprang in duschade och sedan lasta in i den nya bilen. Upptäcker att klockan tickar iväg, skickar iväg gubben att hämta transport och lastar exakt 9, han gick in helt själv utan stöd av linor
. Efter 40 minuters resa kommer vi fram häst,jag,sambo,grenne + 2 grannbarn. Börjar bli nervös och yrar omkring efter seketariatet som tur väl var lätt att hitta, anmälde mej och gick sedan för att lasta ur. Gick omkring för att kika lite och Phigalle blir en arabig,stirrig knäppis som får syn på den jätteotäcka välkommenskylten. Efter avklarad hällsning/nosning på den så var han hur lugn som hellst och det e nu jag börjar irra omkring igen, vilka klasser har varit,när är det våran tur osv för det var svårt att veta då högtalarna inte hördes till parkeringen. Och då ser jag en stor svart häst, srpinger dit och frågar om det är Jessica-Laktits vilket det inte är
men hon vet vem jag menar men jag hittar henne inte just då. Tillbaka till hästen för att mata i honom hö medansjag borstar och upptäcker att det är ingen idè för det gör varken till eller ifrån å så hittar jag till min förbannelse en massa stöv bakom öronen på det nyklippta manområdet
skitsamma, för det gick inte bort ändå. Men den nya grimman kom vi på att ta på honom iaf som tur var. Upptäcker att jag inte ätit frukost ännu så jag slänger i mej en banan. Och sedan kommer en mkt trevlig och käck kvinna fram som var transportgranne och även visade sej vara Raggartass
Pratade en hel del om än det ena än det andra under dagen och kom fram till även fler gemensamma intressen kattutställningar och Ragdoll
Våra gubbar verkade finna varandra ganska snabbt med. Vi tog oss mot ridhuset där vi fick gå omkring inne alla fyra startande då alla var unghästar 3st 2 åringar och en 1 åring tror jag att det var. Och självklart hade jag oturen att starta först. Och det gick hyffsat. Vi skrittade och jag log värsta filmsmajlet
. Phigalle ställde nästan upp någolunda direkt å så var det bedömning vilket gick bra, han travade lite segt igång, lite för många skritt steg men vi kom fram till en bom och efter det så är det lite som ett svart hål men jag tror jag backade någolunda, skulla ha svängt 90 grader åt höger och det tror jag att vi gjorde någonslags vändning iaf (minns inte) och sedan trav till sista konen. Han stod shelt stilla när dom andra deltagarna tävlade och sedan ställde vi oss upp för prisbedömning. 4:e pris,3.e pris hm vad har jag för nummer, nr7 ja då borde det vara lyckonummer så vad glad jag blev 2:a jippi!!! Men men det blev inte en andra plats vi kom 1:a
Jag var superglad och så sprang vi ärovarav