Väga kraftfoder

Sv: Väga kraftfoder

Men det lättaste måste väl ändå vara att skaffa en platt digitalvåg (kostar inte många kronor) och sedan använda en bytta som får plats bra (tex en GB-bytta eller vanlig plastskål) och väga i den för att sedan hälla över i foderhinken?

Prolemet just nu är att träffa fodret i det man väger i (hushållsvåg med liten skål ovanpå) :D Så det hade varit smidigt med hinken direkt på vågen, den är stor nog för foderskopan :)

Tack för alla tips!

Jag förstår nog inte riktigt problemet... du vill inte ha en våg som man hänger upp hinken i, men en vanlig med skål är för liten?
Jag har en digital köksvåg från clas olsson, ingen medföljande bytta utan väger upp i en vanlig "visp-skål". Jag väger iofs inte varje fodring utan bara bär jag öppnar en ny säck foder.

Jag har en våg som jag ställer en 5 litershink på nollställer när hinken står på och tar en mindre skål och häller upp mina foder efter mängden dom ska ha.nu funkar min våg bara till 2 kilo men ska man ha mer får man nollställa en gång till .funkar bra för mig :)

Prolemet just nu är att träffa fodret i det man väger i (hushållsvåg med liten skål ovanpå) :D Så det hade varit smidigt med hinken direkt på vågen, den är stor nog för foderskopan :)

Tack för alla tips!

Men det handlade ju bara om några hundra gram skrev du. Man kan ju använda vad som helst som skopa. Dl-mått, graderad plastbringare, kåsa osv. Finns mindre plastbringare på lantmännen som det står kalvmål på, tror d rymmer 5-6 dl.

Problemet var ju just den lille skålen, finns det större eller hur gör ni andra :idea:

Jag själv har som sagt bara små platta vågar utan skål, men uppenbarligen finns det ju större som hinken får plats på, perfekt! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 636
Senast: Enya
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 286
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 632
Senast: Habina
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka