Våg som finns i djuraffärer

Minerva

Trådstartare
Någon som har en aning om vart man kan hitta en sådan att köpa?
Skulle vara himla behändigt att slippa åka x antal mil enbart för att väga hundarna ^^

:banana:

Sv: Våg som finns i djuraffärer

underbart!
Tack så mkt :)
Ser att det blir till att spara en hel del för att införskaffa en sådan ^^

Min lilla hund väger jag genom att väga honom på min vanliga badrumsvåg. Först väger jag oss tillsammans och sen bara jag och räknar då ut hans vikt. Men det fungerar förstås bara om man har småhundar. Kan tänka mig att det inte går med större hundar;)

Min lilla hund väger jag genom att väga honom på min vanliga badrumsvåg. Först väger jag oss tillsammans och sen bara jag och räknar då ut hans vikt. Men det fungerar förstås bara om man har småhundar. Kan tänka mig att det inte går med större hundar;)

Det går med salukis också, trots en mankhöjd på 60cm :D (Fast, då måste jag ha någon annan som läser av vågen, för annars ser jag bara en stor hund istället för vågens siffror :p)

Men det fungerar förstås bara om man har småhundar. Kan tänka mig att det inte går med större hundar;)

I sådana fall räknas jämthundar som småhundar, för det går utmärkt att lyfta upp dylika och ställa sig på vågen.

Vad det hänger på är ju hur tungt ägaren orkar lyfta..

Det är väl bara att väga dom på badrumsvågen? Jag orkar till och med lyfta min Beauceronhane för vägning.

Ja nu är det som så att jag kan inte lyfta en Rottis hane hur som helst då min rygg inte håller för det ..
Men det är ju bra att du till och med orkar lyfta din Beauceronhanne ..

Jag gar in och vager hos veterinaren ofta ... finns inte en chance att jag kan lyfta upp min rottis pa 40+ kg

Ja nu är det som så att jag kan inte lyfta en Rottis hane hur som helst då min rygg inte håller för det ..

Är det inte bara att sätta hunden på en vanlig badrumsvåg?
Annars tycker jag att det borde finnas någon lite större badrumsvåg.

Eller vågen är för liten, kapa en skiva som du lägger på vågen. Skär ut ett hål så du ser displayen :)

Oj, så surt det blev :eek:

Placera rottishanens röv på vågen då?

jag ber om ursäkt, va en dålig dag igår o va visst lite lättirriterad :o
omoget att låta det gå ut över dig.
Jag får se om jag får till nått sånt, kan ju vara billigare att skaffa sig en "vanlig" våg istället ^^

Är inte så duktig med det där att lyfta saker rätt, då jag fått "ryggskott" pga fellyftande av en 10 kg kattsandsäck tidigare iår, och ryggen är inte densamme efter detta, så lyfter inte gärna något som är tyngre än terriern :p

Jag har forsokt med vanlig vag och det funkar inte. Digitala vagar ar for kansliga och ger en "error" nar hunden inte star still (och aven om min tjej satter sig sa kan hon inte lata bli att titta sig runt och vetrinaren's vag "slar" hela tiden just for att hon ror sig aven om hon sitter) och de 'gammaldags' vagar jag hittat ar inte tillrackligt stora att balansera en skiva med en rottweiler uppepa. I mitt fall ar det sa mycket enklare att hoppa in hos vetten och vaga henne.:laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 755
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023