Vad vill de mig??

Sv: Vad vill de mig??

Eller hur! Jag kände på mig att det inte skulle hålla i längden, hen betalade aldrig sin del av hyran heller.

Och torkade förstås aldrig upp ektoplasman efter sig eller ställde i ordning möblerna när hen fått sina utbrott av poltergeist? TYPISKT spöken :mad:

Och torkade förstås aldrig upp ektoplasman efter sig eller ställde i ordning möblerna när hen fått sina utbrott av poltergeist? TYPISKT spöken :mad:
Nej det var alltid jag som fick städa upp!

Men i övrigt var hen respektfull. Inget tafsande eller hasande över golvet mitt i natten, hen hade hyfs på det sättet i alla fall. :D

Som några beskriver hær så ær det inte alltid det spøkar på riktigt utan det kan vara "hjærnspøken", psykisk sjukdom eller helt enkelt ett sætt att førklara mærkliga fenomen som sedan får en naturlig førklaring. Men jag tror faktiskt att det Nizzan upplever ær møten med andar.

Jag har berættat om det førr hær på forumet, berættar det igen. Jag har varit med om att det spøkade på ett torp. Det var min exmans slæktstælle och vi hade ansvaret før det efter att morbrodern som bott dær blivit sjuk och flyttat in till stan. Først var det normalt dær men efter ett tag så mærkte vi att dørrar mellan rummen som skulle vara stængda stod øppna och ibland så var saker omkulltippade. En gång då jag var dær så læt det som om en katt hoppat ned från ett bord på øvervåningen. Men før det førsta fanns det ingen katt dær och før det andra så hade det ændå inte hørts så væl ænda ned i køket. Så en dag kom mitt ex dærifrån och utbrast -Nu vet jag att det spøkar på Torpa før då jag kom dit stod sockerskålen mitt på golvet med alla sockerbitarna kvar! Innan hade vi funderat på om morbrodern møjligen hade någon halvdement gammal kompis som visste var nyckeln fanns och kom dit och letade efter honom...før nyckeln låg dær den alltid legat. Tiden gick och det blev sommar. En kompis som væl inte direkt ær kristen utan har en indisk guru føljde med mig dit før førsta gången och då hon fick se torpet så blev hon lyrisk før det ær så vackert dær. Men så føljde hon med in och sa med en gång -vilken hemskt stæmning det ær hær. Det kænns som om någon bor hær och han ær inte alls trevlig! Så vi gick ut. Ett tag sedan så kom jag och min man dit och skulle skørda hø en vacker och vindstilla dag. Då vi gick in så børjade dørrarna till vindsgarderoberna att slå bang-bang en lång stund. Då bestæmde vi oss før att søka efter hjælp før att få frid i stugan. Jag fick kontakt med en præst som i sin tur frågade om han fick be før Torpa tillsammans med en patorskollega och jag sa ok. Sedan ringde han upp mig och gav mig bibelstællen som handlar om att Jesus segarat øver alla andemakter och ett par psalmer också. Han sa att jag skulle gå runt øverallt på Torpa och læsa dom så det gjorde jag. Sedan dess har det varit lugnt dær.
Jag frågade morbrodern om han mærkt något konstigt då han bodde dær men det hade han inte. Kanske var det bara så att torpet stod obebott och ingen høll vakt så då passade det dær spøket på att flytta in.

Om du vill veta mer så sænd ett pm till mig. Jag tror jag kan hjælpa dig att finna frid och att få frid i huset.

Tack för alla svar. Låter helt sanslöst att jag skulle ha schizofreni eller någon psykos. Nja, då skulle jag ha mer symtom? Jag mår ju inte dåligt.
Hur ska jag förklara för de andra i den ingiftna släkten som också upplevt vissa saker i samma hus, att vi alla bör söka för detta? :crazy:

Men vem skriver det?

När jag tänker på det som ett psykologiskt fenomen, är jag inte i närheten av att tänka på psykoser. Bara att det du upplever är ett sätt för din hjärna att hantera en del information.

Jag skrev att om hon mår dåligt och är orolig över det så kan det vara bra att gå och prata med psykolog :-).

Det gjorde jag också. Om man grubblar och störs av att man känner sig kontaktad/störd/förföljd av saker som inte andra ser eller hör hade jag absolut sökt hjälp.

Om man inte känner sig störd, så hade jag bara ignorerat.

Därifrån är ju steget till schizofreni och psykos ganska långt, skulle jag säga. :)

Agreed, jag skrev inget om psykoser :-). I mitt inlägg nämnde jag lite olika diagnoser som har hallisar som symptom. Jag skrev bipolär först, för det stämmer mot svängningarna (glad-hallisar / depp-inga hallisar).

Men om TS inte känner sig besvärad så är det bara att ignorera :-). Det gör jag.... (får hörselhallisar i perioder - har ingen diagnos).

Men b lir du inte nyfiken vad det beror på? Det skulle jag bli! Det betyder inte att man måste gå till läkare eller psykolog, eller att nåt är fel, utan bara ren och skär nyfikenhet. Ungefär som att det är kul att veta varför man får hicka, eller vad det är som gör att man får skrynkliga fingertoppar när man badar.

Så alla medium har psykiska sjukdomar? Präster och troende, har de också släng av något? ;)

Så alla medium har psykiska sjukdomar? Präster och troende, har de också släng av något?
Ja ungefär min åsikt. :)

Eller så vill dom tro på nåt, låtsas veta nåt o.s.v.

Eller vad vet jag. Jag sätter alla såna i samma fack och förstår dem inte alls.

Ja, vanföreställningar. Sedan hänger det på den samhälleliga kontexten om dessa vanföreställningar klassas som (symptom på) sjukdom eller inte. ;)

Men b lir du inte nyfiken vad det beror på? Det skulle jag bli! Det betyder inte att man måste gå till läkare eller psykolog, eller att nåt är fel, utan bara ren och skär nyfikenhet. Ungefär som att det är kul att veta varför man får hicka, eller vad det är som gör att man får skrynkliga fingertoppar när man badar.

Hmm, faktiskt inte särskilt nyfiken. Jag är rätt nöjd med förklaringen att hjärnan är fantastisk :).

Men vem skriver det?

När jag tänker på det som ett psykologiskt fenomen, är jag inte i närheten av att tänka på psykoser. Bara att det du upplever är ett sätt för din hjärna att hantera en del information.

Precis.

Eller som liknelsen någon skrev med att man tror att man ser katten fast man vet att den inte är hemma, och sedan visar det sig att det var en tröja, sånt händer ju alla. Jag tror inte alls det är något konstigt att flera personer kan uppleva samma saker heller. Jag vet själv inte hur många gånger hela min familj stått i skogen och fascinerat betraktat en björn eller älgtjur tills någon 20 minuter senare inser att den där björnen som alla ser så detaljerat är en myrstack eller den där 20-taggarens horn är några kvistar som rör sig i vinden. Det känns alltid lika snopet och omöjligt att förstå, alla såg ju exakt samma sak och hur tydligt som helst. Dock har vi aldrig vad jag kommer ihåg funderat över schizofreni eller masspsykos. :D

Vilket faktiskt är intressant i sig, att när det gäller sådana saker så accepterar alla det handlar om att hjärnan spelar en ett spratt. Ingen börjar liksom prata om ett sjätte sinne för att se älgar i skogen, men när det gäller andra liknande upplevelser så ses det direkt som övernaturligt, andra världar, tecken från gud eller vad det nu kan vara.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 255
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 208
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30