Vad vet ni om...

Sv: Vad vet ni om...

Har ett sto efter Rosalind´s Guy, u: Secret Filly, ue: V.I.P.
Hon är lite speciell, men väldigt snäll. Man gör inte som man vill med henne utan att man har hennes tillåtelse.
Jag tycker att hon är en känslig individ. Men jag kan lita på henne i alla väder.

Okej :D Har du bild på henne? =) Mitt sto är också väldigt speciell, dock alltid snäll i ALL hantering på backen :P =)

//Diana

Ska lägga in bild på henne när jag rotat fram datorn... Håller på att flytta.

Ja, hon rids. Hon körs också. Hon älskar att bli körd.
Vet inte riktigt vad jag ska berätta...

Okej. Hur är hon liksom i ridningen/körningen? Bråkig? Lättsam? Gör hon det man ber henne om? Hur är hon i hanteringen? ja berätta allt om henne :D

mina föräldrar har en liten valack på 12 år efter Rosalinds Guy :)
en liten herre ca 150 cm, mörkmörkbrun med mjölmule. grov i typen och runda former, ser ut som en ponny!

Han är väldigt väldigt lugn och snäll men även lite försiktig. go och härlig att både rida och köra!
reds in ordentligt nu som 10-åring.

min hästs stam. Hon är:

e: Rosalind's Guy (US)
u: Vipci Girl
ue: V.I.P

Vad vet ni om dessa hästar? Har hört ett & annat om både Rosalind's Guy & Vipci Girl att de varit knepiga att hantera och tokiga m.m. Vad är sant egentligen? Ett extra plus om ni har bilder på dom också.

Väldigt tacksam för svar.

//Diana

Min häst är också e: Rosalind's Guy (: Han är född -02 och ganska liten och kompakt. Väldigt korta ben för att vara varmblod.
Inte kraftig. Ganska litet huvud. Han har fått ganska kraftig och snygg hals efter jag tränat mer dressyr med honom. Han har verkligen temperament och egna åksikter. Han är oftast inte het men oftast pigg och framåt. Skaffade honom i mars 07 och har ridit in honom själv efter det. Det har gått bra men han ät verkligen busig. ;)
Bilder :
http://www.pixbox.se/pic_show_id24142644.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id24143459.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id24135207.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id24980069.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id24981231.html

Senast ändrad:

Okej, När du menar busig, vad gör han? =) Och gör han ngt annat oönskat? :P

Vem är du Atta-sthlm? Jobbade du hos Magnus och Kerstin? Hon blev ju inriden där... Jag jobbade där.

/Jenny

Okej. Hur är hon liksom i ridningen/körningen? Bråkig? Lättsam? Gör hon det man ber henne om? Hur är hon i hanteringen? ja berätta allt om henne :D

Det tog lite tid innan jag svarade för att jag totalt missat detta. Ber om ursäkt för det...

Hon är supersnäll att rida och köra. Kan hitta på lite bus när man rider. :) Hon kan bocka lite när hon är pigg men gör inte det när man kör. Då är det öronen framåt hela tiden.
Hon gör det man ber henne om så länge man inte blir arg på henne. (Hon har farit illa som unghäst och tar väldigt illa vid sig om man höjer rösten.)
Hon rids och körs mest på rösten nu för tiden, vilket funkar kanon.
Om du med hantering menar allt det vardagliga som att ledas, stå uppställd, borsta etc så är hon jättetrevlig. När hon stod hemma så hjälpte gärna barnen till med henne just för att hon är så snäll. (Nu är hon utlånad på foder till en duktig tjej.)

Vem är du Atta-sthlm? Jobbade du hos Magnus och Kerstin? Hon blev ju inriden där... Jag jobbade där.

/Jenny

Japp! Kom väl efter dig som praktikant där om jag inte fattat fel?
Nu när jag tänker lite kom jag ju på att du fick Krysmynta ju! Vi skulle rida lite på henne så hon inte var helt grön på det!
MVH/ Annika

Gud, jag har verkligen missat svaret på mitt inlägg, sorry!

Det är hästen på min avatar, mamman heter Åsa Crown.

Min häst var efter Rosalinds Guy och undan Trading Lady. En underbar häst som allti ställde upp, dock en riktig enmanshäst. Vart man arg på henne exploderade hon.. men bara man var lugn var hon en ängel.. Har nu kvar ett föl efter henne medans hon har vandrat vidare till Trapalanda.. :(
Fått höra av massa travfolk att R.G är visst vidigt hispig av sig och att min var visst som en kopia av honom..

Okej, tråkigt att hon inte finns längre =(

Det är ingen som vet hur hög Vipci Girl var? Rosalind´s guy var ju 161 men är nyfiken på resten av Elmas stamtavla, :P

Cita högland
V.I.P
Super Bowl
Rosalind´s Girl

Är det någon som vet hur höga dessa var? =)

Det enda jag vet är att min polare hade ett sto (som ridhäst pga inget travämne) efter RG och den hästen var supertrevlig i psyket och snygg exteriört. :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 503
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar