Vad vet ni om...

Elma_vip

Trådstartare
min hästs stam. Hon är:

e: Rosalind's Guy (US)
u: Vipci Girl
ue: V.I.P

Vad vet ni om dessa hästar? Har hört ett & annat om både Rosalind's Guy & Vipci Girl att de varit knepiga att hantera och tokiga m.m. Vad är sant egentligen? Ett extra plus om ni har bilder på dom också.

Väldigt tacksam för svar.

//Diana

Sv: Vad vet ni om...

Rosalind's Guy född 1979, dog 2006, importerades från USA till finland någon gång, kom sedan till Sverige 1987, Var med i Elitloppet och kom 2a år 1985 (om jag inte är helt förvirrad). Har totalt 917 svensk registrerade avkommor, varav 10 avkommor sprungit in miljonbelopp. Den avkomman som sprungit in mest pengar är Landers Legend (4,5 miljoner).

Vipci Girl har sprungit in 114 300 kr, har 7 avkommor varav två av dem har 0 kr på insprunget, dels din häst och Forever Vip.

Nu läste jag endast på Travsport.se, vet ingenting om individerna, men eftersom att Rosalind's Guy har så många avkommor så bör det ju finnas mycket om honom på Google, både info och bilder samt bilder på avkommorna.

Jag känner uppfödaren till din häst ..Jag kan kolla om de har några bilder. Och hur avkommorna var.

Jag har hjälpt till lite med victor vip som var jättesnäll...

Ps jag är för mig att jag skulle ha kollat upp det här åt dig förut genom ridtravar sidan :D

Jag känner uppfödaren till din häst ..Jag kan kolla om de har några bilder. Och hur avkommorna var.

Jag har hjälpt till lite med victor vip som var jättesnäll...

Ps jag är för mig att jag skulle ha kollat upp det här åt dig förut genom ridtravar sidan :D

Tack så mkt =) Ja dte stämmer nog nu när du säger det :P Du får gärna kolla upp om han har bilder på Elma vip. :P

//Diana

Rosalind's Guy född 1979, dog 2006, importerades från USA till finland någon gång, kom sedan till Sverige 1987, Var med i Elitloppet och kom 2a år 1985 (om jag inte är helt förvirrad). Har totalt 917 svensk registrerade avkommor, varav 10 avkommor sprungit in miljonbelopp. Den avkomman som sprungit in mest pengar är Landers Legend (4,5 miljoner).

Vipci Girl har sprungit in 114 300 kr, har 7 avkommor varav två av dem har 0 kr på insprunget, dels din häst och Forever Vip.

Nu läste jag endast på Travsport.se, vet ingenting om individerna, men eftersom att Rosalind's Guy har så många avkommor så bör det ju finnas mycket om honom på Google, både info och bilder samt bilder på avkommorna.

Okej, tack så mkt :D

Puttar upp tråden lite:P Hur går det Zilla? Hittar du nåt? =)

//Diana

Han som vet "allt" är på semester ... ska försöka ha dig i minnet när han kommer tillbaka.

Jag har en valack e. Rosalind's Guy som är världens snällaste.:love: Andra avkommor efter RG som jag träffat tycker jag har varit personliga och överlag snälla.

Red en vacker å urgo valack när jag var 14 år men han exporterades sen hem till sin ägare på Malta. Jack Bolan hette han, bildskön & trevlig kille.

Har hanterat ett sto efter honom lite vid namn Selene L.G., ett mörkbrunt sto född 1996 ue.Lornjett, hon var snäll men lite märrig ibland, vill minnas att man skulle hålla upp ett framben på henne när man skulle sätta dit svanskappan på henne men hon gillade att arbeta, knatade på som sjutton utan att vara het, helt okomplicerad att köra var den uppfattning jag fick. Är nu såld, vart vet jag inte, men förmodligen som ridhäst, gick som körhäst på ett naturbruksgymnasium tidigare. Var fin som ridhäst också dock.

Selene_LG.jpg

och ett sto jag har fotat på banan

Agobra Carla
svart sto född 2002 ue.Kosar
AgobraCarla.jpg

Jag har en valack efter RG som är världens snällaste. Har gått som handikapphäst på ridskolan och rids av tonårstjejer utan problem. Kan vara pigg, men ínte dum.

:) Jag har en valack som oxå är efter Rosalind's guy.
Han är totalt genomsnäll och är den häst jag litar på i alla lägen.:p

Har ett sto efter Rosalind´s Guy, u: Secret Filly, ue: V.I.P.
Hon är lite speciell, men väldigt snäll. Man gör inte som man vill med henne utan att man har hennes tillåtelse.
Jag tycker att hon är en känslig individ. Men jag kan lita på henne i alla väder.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 503
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar