Vad var det för hund

fejko

Trådstartare
som jag såg när jag var ute och red härmodagen? Den såg ut som en jättestor Papillon, med vit kropp och ett brunt "rävhuvud". Svansen var tjock och yvig. Stor som en Schäfer ungefär.

Sv: Vad var det för hund

Kooijkerhondje?? Finns större varianter, men det låser onekligen som en blandras... Breton..? Engelsk setter... Chansar hej vilt..

//E

lady_vip skrev:
Kooijkerhondje?? Finns större varianter, men det låser onekligen som en blandras... Breton..? Engelsk setter... Chansar hej vilt..

//E

Har du någon bild på en Kooijkerhondje? Ingen setter, runt huvud. Inte Breton heller tror jag.

Norrbottensspets eller Islänskfår´hund?

/F

Chow-chow nej
Kooijkerhodje kanske
Norrbottenspets nej
Isländsk fårhund kanske

Jo förresten, en Breton kan det nog ha varit. Sitter och kollar på bilder och den var nog mest lik.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 793
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 662
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 770
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama