Vad tränar ni på just nu??

Sv: Vad tränar ni på just nu??

Måndag: träning för instruktör ( varannan hopp, varannan dressyr )
Tisdag: rida ut me lite övergångar mycke trav och galopp.
Onsdag: beror på måndagen, antingen hopp, elr dressyr.
Torsdag: rida ut lugnt barbacka
Fredag: gymnastik hoppning
Lördag: dressyr
Söndag: bomövningar / klättring

:)

innan ahn var skadad hade vi igångsättning efter sommarlov, men normalt sett tränar vi mkt lösgörande och galoppfattningar

Jag tränar mycket förvänd galopp nu men min häst :banana: Hon börjar bli duktig på det nu ;)

KL.
Fokus ett är viktnedgång, kondtion och styrka men även lösgörande står högt i kurs.

Tränar just nu balansen mellan tygel och skänkelhjälperna för att få rätt eftergift i nacken.
Annars blir det mycket skänkelvikningar kombinerat med galoppfattningar på en av ridskolans hästar då han blir lite knepig att få till galoppen på när man gjort sidvärts. Mycket speciell herre... :P

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 475
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 267
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 557
Senast: Svartkatt
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?