Vad står det i TR ang sadel ?

N

najo

Är det någon här som har tävlingsreglementet och som vill tala om vad som står ang om vilken sadel som krävs för tävling.

Hur står det formulerat ?

Anledningen är att jag vill veta om det går att tävla i en bomlös westernsadel.

Najo

Sv: Vad står det i TR ang sadel ?

Bomlöst eller vilken sadel som helst är ok på D-tävling. Annars är definitionen att en sadel av westerntyp har horn och bom. Ändring i regelboken from i år.

Det är helt otroligt vad folk är negativa mot bomlösa sadlar, varför får man inte tävla i dem!!?? Visst, roping skulle inte vara så smart att utöva med bomlös sadel men det finns ju många andra grenar där en bomlös sadel knappast kan vara olämpligt?

Lånar lite av trådem här... :angel:

Vad kostar regelboken?
Brukar det komma ut en ny varje år (om ändringar nu görs) som med TR (som alltid skall ändra och ha sig varje gång jag köper dem :mad: ) ?

Så förlåt igen för att jag lånade ett hörn på tråden... :D :bow:

Det är en ny i år i alla fall (kommer varannat år?). Den kostade 50kr när jag köpte den av Lillmarie, jag tror Lina säljer dom också.

Alltså på förra tävlingen hade jag med mig 50 kr för Pernilla hade sagt att den kostade så mycket, men Anna-lena ville ha 100kr.. :eek:
Så jag fick stå över... :( Så rik var jag inte... :smirk:

Jag gav 50 för den som sagt. Du får väl köpa den av Lillmarie istället :devil:

:devil: *mooahahaha haaaaa* Du e inte dum du naj! ;)

Naj du!
har du förrestan sett att det kommit upp bilder från tävlingen på hemsidan nu?

:eek: Nä har det!? Måste skynda mig att kolla... :bow:

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 607
Senast: Badger
·
Hästvård Har min häst på lösdrift men problemet är att det emellanåt kan vara tomt på mat i hagen, att dom går en hel natt utan mat i...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 081
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 600
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 003
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar