Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som stallägare tycker jag att bara "obehag" räcker. Man har ett eget stall av en andledning. Där ska man trivas och vilja vara. Man ska inte behöva reta sig bara man kommer ut där, eller veta/undra vad eller om det uppkommit något nytt problem som man vet att man själv inte tycker om, eller som retar en.
Du behöver aldrig något "giltigt förfall" för att sparka någon. Det tycker inte jag iallafall.
Om du tycker att det känns futtigt att säga någon andledning som du inte vet om den är tillräcklig för flytt, tycker jag helt enkelt att du ska avhålla dig från att säga något alls. Du kanske ska skaffa dig själv en ny häst, eller ta hand om en häst åt en bekant, och behöver platsen själv... el liknande.
Det kan finnas tusen andledningar att komma på, personen ifråga kanske förstår att det inte är hela sanningen, men då kanske hon/han oxå förstår VARFÖR, och kan bättra sig på nästa ställe.
Man ska inte skämmas för att vilja trivas i sitt eget stall, är det någon som inte kan anpassa sig till sitt hyrstall, får den personen oxå finna sig i att bli "utsparkad"...
Synd bara om alla dessa hästar som får flytta runt ideligen pga sina trista ägare....
Det låter absolut som att du har anledningar nog att kasta ut den här människan!
Speciellt allvarligt tycker jag det låter att hon slagit andras hästar?
Det skulle verkligen göra mig fly förbannad!
Fast innan kl 19?! På sommaren hinner man knappast rida innan jobbet på morgonen, på dagen är det för varmt så ridning sent är ju nästan ett måste
Desutom slog honom hästen med en hink i huvudet hon fodrade sin häst i gahen när de andra hästen också var där,,,klart som f-n att den andra också ville ha mat...
Ska kanske tillägag att denna människa är förtidspensioner eller nåt,har typ 4 km till stallet och orkar ändå inte åka ut.Hästen har inte varit inne från värmen och flugorna en enda dag nu på rätt länge...han pressar vid grinden och vill in tycker synd om honom.
Varför tar du inte in hästen en stund då?
Det hade jag om jag hade haft en inackorderad häst i mitt stall som ville in en stund från värmen och bromsarna.
Jag har också haft inhyrda hästar i mitt stall, här har vi hjälpts åt och allt har lyckligtvis funkat mycket bra.
Den som jag sa upp från mitt stall trodde att man kunde komma och rida mitt i nätterna. Jag skrev ut och plastade in alla dagliga rutiner med klocksalag för fodringar och satte upp på anslagstavlan. Det stod då att hästarna nattades kl. 19 om ingen kom innan dess så fick man rida på morgonen eller under dagen i så fall och det funkade kanon. Hästarna hade fasta rutiner utan en massa spring i stallet i tid och otid. Jag sa till tjejen att de andra hyresgästena var otrygga och bad henne helt vänligt att se sig om efter ett annat stall där hon kunde komma de tider som passade henne, så hon tog en lösdrift istället.