Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sätt upp tydliga, skriftliga regler i ditt stall om vad som gäller. Det gjorde jag när vi köpte gård och hyrde ut stallplatser, ingen konflikt på de tre år som vi hade gården. En månads uppsägning hade vi och dom, men om fara för att hästarna skulle må dåligt så gällde uppsägning med omedelbar verkan, ingen återbetalning av stallhyra. Har man inte regler nedskrivet så glömmer folk snabbt. Lycka till.
Åh,tack för era svar.
detta är en tjeej som inte tar till sig mina enkla"regler"i stallet,slänger saker överallt,inte tar hand om sin häst ordentligt(enlig mig) slår andras hästar,pratar om allt och inget ta me f-n hela tiden.
När hon kommer in i stallet så sänks stämmningen direkt.Vi är en gäng som trivs bra ihop annars men det känns som om hon är en felande länk liksom då hon inte tänker eller ser på hästar på samma sätt som oss andra.
Desutom är hennes skötare ett hår av hin,klampar in i stallet tror sig veta allt och börjar brka med min 2:a gången hon var där...detta pga att min unghäst hade varit lite dum i hagen(2 årigt sto)
jag vet att jag borde kasta ut henne med huvudet före men jag är så feg i detta läge känner jag,känns liksom som om jag inte orkar med mer tjasf.Sen kommer hon alla gånger att dra utan att batala uppsägningstidens hyra osv
Nu behöver jag lite pepp för att ta tag i saken både för min,hästarnas och de andra i stallets skull.
och usch...hennes häst är jätte trevlig och det smärtar mig att han måsta flytta runt så mkt som han gör.
ring o säg att det sitter en uppsägning på hennes boxdörr haha