Vad skulle du betäckt din dressyrhäst med?

Sv: Vad skulle du betäckt din dressyrhäst med?

Jag valde wetano och det blev en fin hingt vid namn wulcano som nu är 1,5 år gammal :love: han är såå underbar i temperament och psyket.

Lancet skrev:
Tänk nu att din häst är ett sto och du ska betäcka den vad skulle du valt för hingst, varför? (även om man har val/hingst så kan man ju låtsas :D )

Wetano eller Briar :p

Absolut Sir Schölling eller Don Charly!!

Med paradisevogel. Skit fin hingst. En tyskhingst!
12_Paradiesvogel.jpg

wulcano skrev:
Jag valde wetano och det blev en fin hingt vid namn wulcano som nu är 1,5 år gammal :love: han är såå underbar i temperament och psyket.

Ville bara säga Grattis till ett bra hingstval! :banana: Jag har en treåring efter Wetano och han är helt underbar i temperament och psyke. :love:

Rubinrot igen till ett dressyrsto, har en snart 3-årig valack som jag är mycket nöjd med, förutom fina gångarter verkar han även kunna hoppa ( men det kommer nog från mamman som har lämnat flera hopphästar "trots" sin dressyrstam). Har även sett några fina avkommor efter Don Frederico, så honom kunde jag också tänka mig till ett dressyrsto.

malinsky skrev:
Om min vallack skulle vara sto, så tror jag att jag skulle betäcka med antingen Donnerhall-blodet (för att ev få lite massa) His Higness är supersnygg, och så är jag lite förtjust i Londonderry, tror att hans "ponny" utseende skulle passa min häst bra!

Om ni kikar på bilderna från en tråd här, vilken hingst skulle ni rekommendera min.. *hrmm* vallack :D

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=603081

en hingst byggd i uppförbacke.. :D

jag är barnsligt förtjust i Londonderry för tillfället.. annars gillar jag Bugatti Hilltop och Stanford. Men dom går det ju inte att använda längre..

Jävla skitsnack. Coffe har ett helt underbart temperament, är super att hantera och går super under ryttare.
Vi har tre avkommor efter honom och de är helt underbara i temperamentet.

KL

Hotline! Hans härstamning borde passa ihop med mitt sto, och han rör sig helt fantastiskt.

kl
Jag skulle ta en beprövad hingst till mitt sto som inte fått föl. Hon är lågställd så jag skulle nog inte våga Don Primero som annars är en toppenförärvare.

Hohenstein
De Niro
Jazz
Ferro
Flemmingh
Florestan

Två hingstar som jag är väldigt förtjust i men inte vet hur avkommorna blir eftersom de fortfarande är unga.
Hermes
Twilight

Frida skulle jag betäcka med:
Donnerhall med söner
Rosevelt
Goethe
m.fl

Forsythia:
Goethe

Även Lauries Crusader, Furst Heinrich, Rubinstein-linjen och Florestan står på gillar-listan.

*har säkert glömt flera nu*

Är inte särskilt insatt i avel och har tyvärr inget sto längre, men dessa hingstar är :d : His Highness, Santana, Don Primero, Don Romantic, Don Charly, Hermes, Don Gregory and so on... :angel:
Mycket "Don" iaf.

Black Coffie var helt galen på bruksprovet, skulle aldrig betäcka med en hingst med ett sånt temperament. Oavsett hur bra den rör sig.
Dessutom kan han inte hoppa ;)

Han är mycket lugnare och snällare än dom flesta hingstar :smirk:
Hans trav är ju bara helt underbar :love: Sen är det ju synd att han inte kan hoppa.

Har ett 11-årig sto Midt West-Ibi-Light - Krevad - Ganesco som jag Gärna använt både His higness, Dacaprio, Briar eller London derry.

Två- åringen är svårare, fast det är hon som det är tänkt att jag ska betäcka nästa år.

Hon är efter Saigon - Briar - Pontus, har en vild fundering på Amiral, men vet faktiskt inte om det bara är en korkad idè.

Så någon som har någon idè för ni gärna säga till;)

/Camilla

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 017
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31