Vad skulle du betäckt din dressyrhäst med?

Sv: Vad skulle du betäckt din dressyrhäst med?

*lånar knapp*
Jag drömmer om att betäcka mitt fullblods sto med Biggles, fråga inte varför men jag har bara "på känn" att det skulle bli fruktansvärt bra!

Richfield och Florencio! Iofs fick vi ett föl e Florencio i år och har betäckt om med Richfield :d

Solos carex :d så jävla läcker hingst!!!

Nyrelski skrev:
Richfield, så vacker och rör sig helt underbart. :love:

Black Coffie var helt galen på bruksprovet, skulle aldrig betäcka med en hingst med ett sånt temperament. Oavsett hur bra den rör sig.
Dessutom kan han inte hoppa ;)

Hingstar (pch övr. hästar) kan faktiskt spåra ur även om den egentligen inte har dåligt temp. Hingstar är dessutom speciella att handskas med!

Tycker om Don Schufro, Ragazzo of course!! =) De Niro, Don Romantic och många andra Donnerhallhingstar...Sedan tycker jag att det gamla svenska blodet inte ska glömmas!! Hingstar som Chirac, Gassendi etc etc...

Gaspari är självklart val nr 1.
Urbino, Maraton, Modesto, Zephyr, Jackaroo

Sen gillar jag F hingstarna &
Silvano, Rubin Royal.

Oj jag behöver ha många dressyrston ser jag.

Vem är kastrerad??

Jo, Solos Carex är kastrerad, men det finns kvar en skvätt i frysen. Dessutom är ju allt möjligt i drömmarnas värld ;)

Tja, det var nog lite mer än spåra ur. Han var direkt farlig :crazy:

Joo de e möjligt, de va ett tag sen jag såg honom.. En katastrof isåfall, han lämnar ju super bra gångarter..
Men de e ju isåfall för att främja hans tävlingskarriär, han har ju inte kommit upp i de högsta klasserna än..

Fast han har ju faktiskt gått VM så att säga att han inte är i de högsta klasserna än är ju inte helt sant, han är inte där igen ännu snarare i sådana fall.
Jag förstår dock att dom kastrerade honom, han måste haft det skarpaste psyket jag nånsin träffat :crazy: Fast man jämför väl med Weltman när man är där, han e ju gosegris :p

Jag blev glad när jag såg att relativt många skulle ha använt Rubinrot. Har fått ett fantastiskt stoföl i år e: Rubinrot och försöker nu skaffa en till, dock med mindre framgång än så länge..

Hmm. Cortez, absolut.

Fasst skulle jag betäcka ponnyn skulle det nog bli Green River.

Rubinrot är jag tveksam till. Iof är han MYCKET fin att rida och bra psyke men han är helt obegåvad vad gäller högre samling... Beror nog på vad jag ville ha för häst.

Senast ändrad:

Jag skulle betäcka med His Highness.
Dels för att han är så vacker och verkar ha ett otroligt steg. :love:
HISHIGHNessGalopp-Strand.jpg

Men framförallt för att han har den perfekta stammen med både Donnerhall och Caprimond i andra led. Mina två favorithingstar i en hingst, helt enkelt.

rubinrot anses ju vara en superhäst till och med av tyskarna..

Kan absolut inget om avel, har aldrig ägt ett sto, men för all del. I fantasin kan vad som helst hända!
Jag hade betäckt med Rubinrot, Hermes, Weltmeyer, Don Frederico, eller varför inte Figaro. Eller så hade jag slösat bort mängder av pengar och åkt på studieresa till Tyskland och förälskat mig i hästar med förutsättningar.

Jo tack, jag vet detta. Men efter vad jag har sett så blir jag mycket tveksam. Kan hålla med om att ha är otroligt jätte snygg, men just den där riktiga samlingen får han inte till, iof är han bara åtta så den kommer kanske.

Hade jag velat ha en avkomma till MSV så hade jag absolut kunnat betäcka med honom men inte om jag ville ha en svårklass häst.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 017
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring