Vad skulle du betäckt din dressyrhäst med?

Sv: Vad skulle du betäckt din dressyrhäst med?

jo men så mkt som han har varit skadad så är det ju inte så konstigt att han inte har hittat samlingen än, kommer säkert, annars hade de nog inte sattsat så mkt på han som de gör..

Caprimond, Charly Chaplin, Come Back II, Ivernell.. nu fick jag hjärnsläpp men man skulle ju kunns hålla på hur länge som helst.. Många ston blev det... :)

Hittade en gammal tråd!
Mitt sto är bara 1,5år, så jag får vänta lite innan jag betäcker henne men skulle gärna betäcka henne med någon hingst som har Rubinstien i blodet! Fast samtidigt finns det ånga intressanta blodslinjer, men en sak är jag säker på! Jag vill ha en hingst som lämnar bra exteriör och bra gångarter!

Cortez kanske om det ska bli en dressyrhäst. de brukar vara snygga och trevliga, och ofta hoppbegåvade åxå :d
eller Magini :)

Briar skulle det nog bli....ledsen menhan ger både bra hopp å dressyr blod=)

toughcookie skrev:
*lånar knapp*
Jag drömmer om att betäcka mitt fullblods sto med Biggles, fråga inte varför men jag har bara "på känn" att det skulle bli fruktansvärt bra!
Håller med dig om att Biggles känns bra. Har betäckt mitt halvblodssto med honom så jag går och väntar och hoppas på ngt vackert:love:
Han har ju en otrolig gång och är högrest och bara så vacker:love:

Vill bara kommentera att jag sett Don Charly lös i både hage och ridhus, longerad och under andra ryttare och han är fantastisk!! Inte för att förringa Minnas insats (hon är otroligt duktig), men Don Charly är verkligen super. Har sett otroliga avk. också.

Lancet skrev:
Tänk nu att din häst är ett sto och du ska betäcka den vad skulle du valt för hingst, varför? (även om man har val/hingst så kan man ju låtsas :D )

weyden, min kompis har en underbar pålle efter honom, helt super e han!:love:

Om min vallack skulle vara sto, så tror jag att jag skulle betäcka med antingen Donnerhall-blodet (för att ev få lite massa) His Higness är supersnygg, och så är jag lite förtjust i Londonderry, tror att hans "ponny" utseende skulle passa min häst bra!

Om ni kikar på bilderna från en tråd här, vilken hingst skulle ni rekommendera min.. *hrmm* vallack :D

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=603081

Briar eller Olympic Ferro (om han nu levde).

donnerhall här med.

Jag skulle absolut välja Sir Schöling på Starby Dressyrstall.
Genomtrevlig hingst är det :d

Vicki skulle jag betäcka med

Florencio, Dimaggio eller Revan

Florencio: Galoppen (behöver man förklara mer?:p)
Dimaggio: Han fyller ut hennes svagheter med traven även exteriört
Revan: Har ju så fina avkommor :D

Skulle vilja blanda dessa och skapa en hingst :D

Electra skulle få någon PRE hingst eller Fredriksmine Hazy chance (connemara) även feno-Me och Green River ligger på listan

Hon behöver en hingst som har längning i traven och en fin skritt.
Jag har ju då inte tänkt att betäcka henne så har ju då inte funderat så mycket.

Jag har av nån anledning fastnat för Riccione. Gillar hans uppsyn.

L'Acteur eller Santino. Pga att mitt sto har kort bog och hennes ben inte är de vackraste skulle dessa hingstar passa bäst :):)

Jag har också fastnat för Riccione. Gillar det blodet. :love:

Men till Elá lutar det mer åt något allround aktigt. Lambourgini kanske?

Jag hade ett sto efter Pontus - Ganesco (1983 - 2004) som tyvärr inte finns bland oss längre. Liten men tuff, 158 cm, mkt bra trav lite sämre galopp. Hade velat betäcka henne med Briar...

Jag skulle betäcka mitt sto med Björsells Briar 899 :love: såklart, för att han är helt underbr!! :love: :love:

donnerhall eller weltmeyer!!:love: :love:

det ultimata skulle vara om man kunde få med båda hingstarna, en som pappa till mamman och en som man betäcker med.. men det kanske inte skulle passa sig.. vad vet jag.. men drömma kan man ju:angel:

och jag skulle betäcka med Lingh :love:

Helen

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 017
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31