F
flashlight
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?
Ja jag tror man avlar på nästan "vad som helst" tyvärr i Sverige. Jag håller helt med om frågan varför man inte satsar på bättre ston.
Med pengar menade jag inom sporten, många som har pengarna lägger det ju i travet istället Jag tror travets storhet är orsaken till galoppens litenhet i Sverige.
Håller helt med ang de irländska hästarna, jag förstår inte varför man inte importerar mera av deras billigare "medelmåttor" de skulle vara betydligt bättre än våra svenska ston ändå
Jag undrar om inte danskarna förr satsade på just bra ston, precis det vi borde göra. Vet inte om det är så idag?
Jag har för mej att när derbyt öppnades för utländska hästar var det danska hästar som var i topp tråkigt ofta ( Så det här med svensk fullblodsavel har väl gått utför länge? Eller är jag negativ nu)
Jag vill också ha ett sånt sto från Irland - helt andra fullblod
Klart att pengarna finns. Men det handlar ju om intressen och prioriteringar. Jag hade chansen att ta med mitt mitt gamla Aga Khan-sto när jag flyttade till Sverige, men med hennes 19 år lät jag henne vara kvar med ex-sambon på Irland. Idag ångrar jag det. Med sina 170 cm och den ståtliga utstrålningen hon hade slår hon mitt nuvarande sto med hästlängder!
Frågan är varför vi inte har bättre ston i Sverige. Med bättre ston och smartare avel behöver det inte bli så dyrt heller. Däremot tror jag att vi behöver få fler NH-race och mer hopp över huvud taget i sporten i Sverige. Ärligt talat tror jag att NH-medelmåttorna på Irland slår slätgaloppörerna i Sverige på slät bana. Det är trist!
Mitt nästa sto ska jag åka till Irland för att köpa. En stor svart märr med enbart NH-blod vill jag ha.
Ja jag tror man avlar på nästan "vad som helst" tyvärr i Sverige. Jag håller helt med om frågan varför man inte satsar på bättre ston.
Med pengar menade jag inom sporten, många som har pengarna lägger det ju i travet istället Jag tror travets storhet är orsaken till galoppens litenhet i Sverige.
Håller helt med ang de irländska hästarna, jag förstår inte varför man inte importerar mera av deras billigare "medelmåttor" de skulle vara betydligt bättre än våra svenska ston ändå
Jag undrar om inte danskarna förr satsade på just bra ston, precis det vi borde göra. Vet inte om det är så idag?
Jag har för mej att när derbyt öppnades för utländska hästar var det danska hästar som var i topp tråkigt ofta ( Så det här med svensk fullblodsavel har väl gått utför länge? Eller är jag negativ nu)
Jag vill också ha ett sånt sto från Irland - helt andra fullblod