Vad ska man tvätta med för schampo?

P

Pimmen

Jag har läst i många olika tidningar och på olika sidor på nätet men aldrig hittat rätt... Vissa säger att man ska ta människo-schampo eftersom att häst-schampot torkar ur och skapar klåda. Vad ska man ta?? :confused::confused:

Sv: Vad ska man tvätta med för schampo?

jag använder oftast hexocil, har även använt såpa.

jag använder fyra ess schampoot, fungerar super.

har varit dålig med att tvätta hästens svans så det började klia, efter en tvättning försvann det på en gång, gör även svansen väldigt lättutborstad och smutsen fastnar inte lika lätt :)

ahaaa! tack, ska prova det!

ahaaaa! tack, ska prova!

använder alltid grönsåpa

Använder oxå mig av såpa, eller Yes diskmedel. Väldigt effektivt på vit häst! :D

hästschampoo e inte bra...måste vara jätte noga med å få bort allt schampoo annars får dom värdens klåda. det bästa som finns är grönsåpa. jag jobbar med å bla fixa till unghästar inför aktioner så jag börjar få lite koll på vad som funkar och inte funkar när det kommer till tvättning. hittills är såpa (grön eller gul) oslagbart!!

jag använder mest hexocil men sist köpte jag ett shampo med aloevera som var på rea. funkade fint det också

Jahaaa ;o, ja vårat för ska bli skimmel så tack för tipset :D

Jaa, det har jag oxå hört. konstigt att de gör sånna schampon tycker jag :S, men oj ja det borde du vara :)

tack så mycket :D

okei, ja de säger att aloe vera ska vara bra!

tack :D

Jag tvättade min med en mild tvål när jag inte hade något annat hemma :rofl: Tog ju inte så mycket, men han blev väldigt mjuk efter iaf! :D Så jag antar att det också funkar, om man inte har något bättre hemma då^^

precis! det funkade nog med all säkerhet!

precis! det funkade nog med all säkerhet!

Sist jag tvättade, hade jag oxå Yes diskmedel. Har aldrig haft en så gnistrande blank häst förr (hon är brun).

Hej
Jag använder dogman hundschampoo som är återfettande till min eksemhäst. Funkar väldigt bra. Finns att köpa på bla. willys.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 390
Senast: Palermo
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 689
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 374
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18