Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller också på att se den. Tycker den är väldigt bra! Just tanken på att vad det skulle innebära om det skulle inträffa i vår tidsålder gör den väldigt underhållande. Jag är helt fast."Messiah" på Netflix. Trots att den fått eländigt dåliga recensioner av mediarecensenter tycker jag den var mycket bra. Spännande tanke att det kommer en Messias I vår tid, och det är ett hopkok av geografi, religioner och CIA och sociala medier i salig röra (pun intended). Men dock kvalitet i bild och produktion, vilket ger sevärde.
Inte för att vara dryg, men "hände nån gång på 90-talet" lät ungefär som du varit på naturhistoriska och sprungit förbi något typ ba va.John Hron
Lånade den på biblo på dvd.
Bygger på en verklig historia. Tonåring blir mördad av nynazister. Hände nån gång på 90-talet.
Jag är väl medveten om vad som hände John Hron (det var därför jag åkte till ett bibliotek längst ut på linjen och letade fram filmen i deras stökiga filmhylla) och det tror jag de flesta är, därför skrev jag inte så mycket i min beskrivning. Minns inte exakt årtal, så skrev ”nån gång på 90-talet”.Inte för att vara dryg, men "hände nån gång på 90-talet" lät ungefär som du varit på naturhistoriska och sprungit förbi något typ ba va.
Åren går, jag har nog inte fattat hur unga människor är här på buke numer/ att åren gått så snabbt, men historien om John Hron hoppas jag bankas in i skallen på varenda unge i skolorna i sverige, för ingen ska vara (borde) någonsin vara ovetande vad som hände honom. Blir lite ledsen i hjärtat att det tydligen inte är så.![]()
Jo jag sa ju just det att jag inte ville vara dryg. Det är så lätt att tro att "alla" vet detsamma som en själv, och mordet på John Hron känns i min backspegel ganska nära. Mordet har varit mycket uppmärksammat med filmer, dokumentärer och manifestationer och tusentals artiklar och förstasidor och det bara förvånar mig själv när någon beskriver en sån händelse på sånt distanserat sätt - det var absolut ingen pik eller ens otrevlig ton. Åren går bara. Det var bara en reflektion, du behöver inte ta så illa vid dig.Jag är väl medveten om vad som hände John Hron (det var därför jag åkte till ett bibliotek längst ut på linjen och letade fram filmen i deras stökiga filmhylla) och det tror jag de flesta är, därför skrev jag inte så mycket i min beskrivning. Minns inte exakt årtal, så skrev ”nån gång på 90-talet”.
Hade det känts bättre för dig om jag inte skrivit något om tidsperiod?
Jag tog inte illa vid mig.Jo jag sa ju just det att jag inte ville vara dryg. Det är så lätt att tro att "alla" vet detsamma som en själv, och mordet på John Hron känns i min backspegel ganska nära. Mordet har varit mycket uppmärksammat med filmer, dokumentärer och manifestationer och tusentals artiklar och förstasidor och det bara förvånar mig själv när någon beskriver en sån händelse på sånt distanserat sätt - det var absolut ingen pik eller ens otrevlig ton. Åren går bara. Det var bara en reflektion, du behöver inte ta så illa vid dig.
Jo jag sa ju just det att jag inte ville vara dryg. Det är så lätt att tro att "alla" vet detsamma som en själv, och mordet på John Hron känns i min backspegel ganska nära. Mordet har varit mycket uppmärksammat med filmer, dokumentärer och manifestationer och tusentals artiklar och förstasidor och det bara förvånar mig själv när någon beskriver en sån händelse på sånt distanserat sätt - det var absolut ingen pik eller ens otrevlig ton. Åren går bara. Det var bara en reflektion, du behöver inte ta så illa vid dig.
Jag har sett de två första avsnitten av ”Min fantastiska vännina” (baserat på Elena Ferrantes böcker) på SVT och jag gillar’t!