Vill slå ett slag för serien The Boys! Ser att andra skrivit om den också. Handlar om nutid med superhjältar men där de i princip ägs av ett storbolag, mycket likt hur fotbollsspelare ägs av sina klubbar eller popstjärnor ägs av skivbolagen. Lite mörk, rolig, lättsmält och svår på samma gång. Intressant att se superklassiska superhjältar i en helt annan twist än de hittills porträtterats. Med tanke på slutet var jag lite avmätt på en andra säsong, men det ska ändå bli intressant att se hur de tar det vidare.
Jag såg också Jumanji (igen) på Netflix häromdagen, gillar den mycket.

Många garv ändå. Den är ju helt annat mot originalet, som är fantastisk men lite hysterisk.
Såg också om A star is born men vågar inte se slutet.

Är sugen på att se förlagorna så måste nog ordna det på något vis.
Vi följer Expansion på Netflix och har nu nått punkten alla sci-fi serier kommer till; när allt börjar bli väldigt konstigt. De måste komma på hur saker funkar, som inte har någon verklighetsförankring. Det är intressant men känslan av att det ballar ur är ju synonymt med sci-fi (oftast, inte alltid). Jag tror nog Battlestar Galactica ("nya" serien) gjort det hela bäst hittills.
Igår föll jag också tillbaka på min älsklings-dokumentärserie Chef's Table på Netflix. Jag har blivit lite mätt på den och har varierat med Street food men gillar ändå Chef's table mer. Älskar hur de kan lägga upp varje avsnitt med ljus, färger, klippning mm till att spegla den specifika kocken och hens uttryck och personlighet, men ändå är det en genomgående kvalitet och bildspråk för serien. Och så älskar jag att matnörda och har lärt mig massor om olika länders/städers matkultur, utöver hur krokig vägen kan vara till att nå sitt mål.