Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Schibbye verkar ju sådär nöjd med filmen dock. Att det tillkommit saker som inte är sanna och sådär.Är så glad över att jag tog mig tiden att se 438 dagar på bio igår. Jag har läst boken, lyssnat till Schibbye/Persson tidigare men trots det så överraskar filmen. Jag tycker att den är sådär härligt nyanserad som amerikansk film aldrig är, jag tyckte mig i alla fall läsa in mänsklighet också i "fienden" på ett sätt som mer närmar sig problematiken i internationella relationer och konflikter än vad spelfilm typiskt sett gör. Förutom kanske då vad gäller Carl Bildt, vars gubbiga självuppfyllda persona ges fullt spelrum på ett komiskt sätt.
Jag hoppas att det är lite svettigt att vara Carl Bildt och Lundin Oil just nu.
Usch då, jag har inte forskat alls i det så utgick från att inga tillägg gjorts.Schibbye verkar ju sådär nöjd med filmen dock. Att det tillkommit saker som inte är sanna och sådär.
https://www.expressen.se/kultur/qs/verkligheten-dog-inte-nar-var-fangenskap-blev-film/
https://www.bukefalos.se/threads/kusliga-filmer-till-hoestrusket.1483720/Vet inte om det är ok att fråga här i tråden, men har ni rekommendationer på höstiga, skräck/häxor/spökfilmer?![]()
Jag tänkte först men det är ju ett drama, ingen dokumentär. Men efter att ha läst Schibbyes råsop förstår jag hans besvikelse.Schibbye verkar ju sådär nöjd med filmen dock. Att det tillkommit saker som inte är sanna och sådär.
https://www.expressen.se/kultur/qs/verkligheten-dog-inte-nar-var-fangenskap-blev-film/
Ja, jag har varken sett filmen eller läst boken tyvärr men tycker han lyfter viktiga poänger angående att man ändrar i historien.Jag tänkte först men det är ju ett drama, ingen dokumentär. Men efter att ha läst Schibbyes råsop förstår jag hans besvikelse.
Sinner är ju relativt fristående så tillvida att det är olika case - men huvudkaraktären som jobbar med brotten är densamma. Första säsongen finns på Netflix tror jag, så kan du välja själv hur du vill göraJag blev så peppad på att se serier av att läsa den här tråden, hur ska jag hinna se allt??
Sinner verkar bara finnas säsong 2 på SVT play, kan jag börja där eller borde jag leta upp första säsongen?
Jag ser mindhunter nu men är så less på Holden, kan man vara mer självgod? Och sexscenerna förstår jag verkligen inte meningen med.
Det där hade lett till en smärre relationskris om jag varit i dina kläder. Alltså. Några seriösa diskussioner hade hamnat mycket högt på prioriteringslistan.After, -1 av 5 toasters
Herregud vilket dravelNågon form av romantisk collegedrama/komedi. Extremt förutsägbar. Satt och slösurfade på mobilen mesta delen av tiden. Fattar inte att jag slösade min fredagskväll på den
(Min man har fått för sig att jag gillar romantiska filmer och hittade den, sen sa han nöjt efteråt att nästa gång kollar vi på terminatorjo säkert. Utvandrar hellre till månen. Nästa gång väljer jag film så det blir nåt vettigt!)
After är ju en fanfic i 50 shades-stil från början. Den har blivit vansinnigt kritiserad. Kan inte fatta att de gjorde en film av denAfter, -1 av 5 toasters
Herregud vilket dravelNågon form av romantisk collegedrama/komedi. Extremt förutsägbar. Satt och slösurfade på mobilen mesta delen av tiden. Fattar inte att jag slösade min fredagskväll på den
(Min man har fått för sig att jag gillar romantiska filmer och hittade den, sen sa han nöjt efteråt att nästa gång kollar vi på terminatorjo säkert. Utvandrar hellre till månen. Nästa gång väljer jag film så det blir nåt vettigt!)
After är ju en fanfic i 50 shades-stil från början. Den har blivit vansinnigt kritiserad. Kan inte fatta att de gjorde en film av den![]()
Det där hade lett till en smärre relationskris om jag varit i dina kläder. Alltså. Några seriösa diskussioner hade hamnat mycket högt på prioriteringslistan.