Vad såg ni senast? Del 2

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Mineur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 023
  • Visningar Visningar 130 940
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fett obekvämt med en polis som sitter såhär när han förhör en:

31817712-8FF8-4883-AB5D-83970A865676.webp

Jag har nu sett två avsnitt och kan inte titta något mer, det är FÖR dåligt helt enkelt. Spansk serie när det är som absolut sämst. Hysteriskt och överdrivet och ologiskt.

Testar britterna sen istället! :) Gillar ju som sagt upplägget på serien.

Jag känner att jag nog skippar den spanska versionen :D
Gör det!

I första avsnittet händer det här (på allvar alltså):

De misstänker att en kvinna varit delaktig i ett mord och vill få henne att berätta sanningen samt avslöja var hennes bror gömmer sig då han också är inblandad. Hon pratar inte. De märker att den hon älskar mest i hela världen är hennes hund Luna.

Så vad gör man? Man går till en domare och ber om en court order för att SKÄRA UPP hunden för att se om hon matat hunden med liket. OBS att ingenting ens pekar på det. Domaren säger nej pga GIVETVIS gör han det och då går helt enkelt poliserna så att de skriver ut en fejkad court order, hämtar hunden och går in i förhörsrummet och säger till kvinnan att de fått tillåtelse att skära upp hunden för att titta efter remains.

Kvinnan blir helt hysterisk och gråter och skriker och då ställer sig polisen med den fejkade court ordern i handen och säger "Jag kan riva den här på en gång så slipper din hund dö, om du berättar sanningen!" varpå kvinnan hysteriskt berättar sanningen.

Det här firas sen som en jättesuccé eftersom polisen fick kvinnan att erkänna exakt vad som skett.

Och sen var det the end 🤷‍♀️

Så eh ja. Du missar ingenting om du inte tittar :p.

Gör det!

I första avsnittet händer det här (på allvar alltså):

De misstänker att en kvinna varit delaktig i ett mord och vill få henne att berätta sanningen samt avslöja var hennes bror gömmer sig då han också är inblandad. Hon pratar inte. De märker att den hon älskar mest i hela världen är hennes hund Luna.

Så vad gör man? Man går till en domare och ber om en court order för att SKÄRA UPP hunden för att se om hon matat hunden med liket. OBS att ingenting ens pekar på det. Domaren säger nej pga GIVETVIS gör han det och då går helt enkelt poliserna så att de skriver ut en fejkad court order, hämtar hunden och går in i förhörsrummet och säger till kvinnan att de fått tillåtelse att skära upp hunden för att titta efter remains.

Kvinnan blir helt hysterisk och gråter och skriker och då ställer sig polisen med den fejkade court ordern i handen och säger "Jag kan riva den här på en gång så slipper din hund dö, om du berättar sanningen!" varpå kvinnan hysteriskt berättar sanningen.

Det här firas sen som en jättesuccé eftersom polisen fick kvinnan att erkänna exakt vad som skett.

Och sen var det the end 🤷‍♀️

Så eh ja. Du missar ingenting om du inte tittar :p.
Jag bingade typ alla avsnitt/ serier igår. Jag håller verkligen helt med, kändes mer som det var en spansk såpopera än samma kvalité som de andra serierna. Kändes väldigt stereotypiskt. Däremot första avsnittet i det brittiska satte en bra ton.

Jag bingade typ alla avsnitt/ serier igår. Jag håller verkligen helt med, kändes mer som det var en spansk såpopera än samma kvalité som de andra serierna. Kändes väldigt stereotypiskt. Däremot första avsnittet i det brittiska satte en bra ton.
Ja precis, det är superspanskt och supersåpigt. Vilket är jättesynd, för jag ville verkligen se en realistisk och vettig spansk skildring av förhörssituationer. Pinsamt för dem också att alla andra länderna gjorde det bättre (förutsätter jag alltså, har ju inte sett de andra).

Ja precis, det är superspanskt och supersåpigt. Vilket är jättesynd, för jag ville verkligen se en realistisk och vettig spansk skildring av förhörssituationer. Pinsamt för dem också att alla andra länderna gjorde det bättre (förutsätter jag alltså, har ju inte sett de andra).
Jag tyckte nog att alla serierna hade en viss typisk karaktism (påhittat ord, men hittar inte det rätta just nu) som man förknippar med deras länder. Men väldigt mycket mer städat, bara första avsnittets handling i den spanska var ju lite.. O_o (dock var det ju underhållande ändå).

@Pilot Grejen är den att den spanska påminner inte mig om faktiska spanjorer eller Spanien, bara urkassa spanska serier där alla spelar över och varenda karaktär är helt hysterisk.

Ska bli intressant att se hur de andra är!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon mer än jag som sett denna dokumentär? Jag såg en massa inlägg på sociala medier gällande den, där folk ville diskutera...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 807
Senast: Monimaker
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 529
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 047
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka