Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka nötter. Det har hänt mig med. Men känns som McD får vad de betalar för. Hur brukar du göra för att få ner det bäst? Ta en brutal dos eller mindre fler gånger?
Jag hann på det när det började gå upp och matade på med doser tills jag knäckt uppåtpilen. Men det behövdes täta scanningar och en jäkla massa snabbinsulin.

(låter nog totalt obegripligt för en frisk. Men tror @MJLee fattar precis)

Det ska inte regna i dag men regnet hänger i luften och det känns kallt ute :cool:. Ska strax iväg till stallet en sväng. Bokade foder för vintern i går och överlever på garanterat minimum som jag är lovad :bow:. Känns skönt att slippa oroa sig för det som foderläget är nu och skönt att hästarna är lättfödda! :up: Funderar på att börja träna agillity med labben, skulle vara roligt att ta upp det igen. :)

Det låter inte bra alls, du bör nog ringa 1177 och höra om du ska söka vård akut med tanke på bråcket. Ta hand om dig :heart
Ska ta något medel jag fick på sophia hemmet som sätter sprätt på magen .Är lika idag åxo fast idag värker det .Känns lite pinsamt att söka vård för förstoppning

Ska ta något medel jag fick på sophia hemmet som sätter sprätt på magen .Är lika idag åxo fast idag värker det .Känns lite pinsamt att söka vård för förstoppning
Inte det minsta pinsamt.
Jag har haft läkarkontakter pga det som vården definierade som "torr tarm".

Riktigt akuta prioblem behövs det laxermedel till - jag använder Pursenid. Några tabletter på kvällen och nästa morgon börjat det fixa tll sig.
Förebyggande med Importal. Smaklöst pulver som tas med vatten.
Alltihop receptfritt.

Försöker äta frukost och städa lägenheten. har inte lust till något av det.
Det ena gör mig nerstämd och det andra får mig att spy. >En tipptopp morgon.

Inte ett dugg pinsamt. Jag har Morbus Crohn, de besvären/undersökningarna är inte pinsamma heller. Min tarm är helt enkelt sjuk och behöver hjälp, det är ingen skillnad på det och tex en dålig arm.

Besvär med mage-tarm behöver avdramatiseras och avstigmatiseras, det ska ALDRIG kännas pinsamt att söka för sådana problem. De kan tyvärr bli allvarliga snabbt om man inte söker vård i tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
6 998
Senast: Sleepan
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA