Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet knappt vart jag ska ta vägen. Var inne på djursjukhuset med min katt idag, hans buk var svullen sedan en vecka tillbaka (haft telefonkontakt med vet, och även varit inne med honom igår, man han behövde röntgas) och det visade sig att det var hjärtat som orsakat vätskan. Så det fanns inte något annat alternativ än att han fick somna in. Känns som en bit av min själ har dött, haft honom i över fjorton år. Trodde jag hade ett hum om hur jävla tomt det skulle kännas, men det är så fruktansvärt mycket värre. Kan liksom inte föreställa mig en vardag utan honom.

Beklagar förlusten :(

Tack så mycket alla som beklagat, det värmer. Tog just en titt på den sista bilden, som jag väl inte antog skulle vara det när jag tog den i väntrummet. Tycker mig höra honom hela tiden, och tänker att han nog står där utanför altandörren och vill in :cry:
Mk9H8K6.jpg

Nog läge för sängen strax. Har telefonöra efter att ha pratat med en gammal kompis från bandet i några timmar :)

Känner mig rastlös i kroppen ändå har jag hållt igång hela dan.
Nu på kvällen gjorde jag en klätterställnig i sann hippieanda. Tror det blir bra för tomaterna. Sen koppla jag en PEM slang i en vanlig slang vilket var bökigare än jag trodde eftersom den är så stuv fick använda hammare och träbit mellan. Skulle behövt ha minst tre händer men tillslut gick det!
Sen åt jag min hemmagjorda vaniljglass, den slår aldrig fel. Och kvällsro, te alltså.
Dålig koll på tiden. Det är så ljust. Skulle kunna vara vaken flera timmar till men ska upp tidigt imorgon. Så ska försöka sova nu

Surt, det är många som sitter i samma sits efter nya kraven. Läste att det är många med 'vanlig' lön som inte når kraven och i princip aldrig kommer kunna komma in på bostadsmarknaden. Bor du nära en storstad? Kanske hitta något lite längre ut, kan vara värt pendlingsavståndet.
Min syster flyttade nyligen och hon jobbar i en förort till Stockholm. Och hon blev tvungen att flytta till en lägenhet som låg ca två timmars pendlingstid därifrån, i en annan stad :cool: A till B alltså.
Det är helt sjukt!

Vet knappt vart jag ska ta vägen. Var inne på djursjukhuset med min katt idag, hans buk var svullen sedan en vecka tillbaka (haft telefonkontakt med vet, och även varit inne med honom igår, man han behövde röntgas) och det visade sig att det var hjärtat som orsakat vätskan. Så det fanns inte något annat alternativ än att han fick somna in. Känns som en bit av min själ har dött, haft honom i över fjorton år. Trodde jag hade ett hum om hur jävla tomt det skulle kännas, men det är så fruktansvärt mycket värre. Kan liksom inte föreställa mig en vardag utan honom.
Beklagar <3

Jag måste in med telefonen igen (försökte igår men dom hade stängt :cautious:). Glaset på skärmen sitter inte ordentligt fast :meh: och det jävla skyddsglaset jag köpte, verkar ju helt kasst. Inatt lyckades jag putta ner mobilen från sängbordet. Nu när jag jag vaknade och tog upp den låg skyddsglaset kvar på golvet :grin: 329 spänn och så sitter det inte ens kvar. Nu är det "fullt" med damm så vettefan om jag får rent klistret på sidorna så jag kan få fast det igen. :banghead:

Jag hoppas min kollega kommer snart.
Konstig dag pga personalbrist här, lite oklart om han tanker komma 07 eller 08.
Borde vara 07 idag och imorgon 08.
Vore trevligt att komma hem och sova eftersom jag måste komma in tidigare ikväll..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
7 000
Senast: Sleepan
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar