Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker få liv i dottern, hon är trött och har ont i halsen, det ser ut som om vi börjar det här sommarlovet med med en rejäl förkylning. :heart Nåja idag skulle de bara träffas en timme och på måndag skulle de hänga ute och umgås med hela klassen.

Då kan det ju vara lämpligt att säga det till henne om du inte redan gjort det.
Ang tider så handlar det ju lite om dygnsrytm. Vissa morgonpigga tycker kanske att 06.15 är en utmärkt tid att ringa andra morgonpigga typ innan de drar till sitt morgontidiga jobb?
Personligen har det hänt att folk ringt mig vid 02-snåret och snackat lite. Inga problem med det för min del, jag skulle däremot bli lätt irriterad om folk ringde mig vid 08 tiden. Just idag är jag uppe för ska jobba på kontoret, men det är mer ett undantag för min del att jag är uppe så tidigt.
Har som sagt åt henne att lämna mig ifred för jag mår dåligt

Sextiden på morgonen tycker jag är väldigt tidigt om det inte ett är superakut ärende. Nu är jag iofs ingen lärka på morgonen men ofta uppe vid den tiden för att kunna äta lite frukost innan arbetet börjar.
Kl 02:00 är däremot väldigt sent.

Den bästa tiden är mellan 10:00-12:00 och mellan 13:00-16:00 att ringa.
Hon har ringt flera gånger vid 6-7 på morgonen. En lördag ringde hon vid 7...

Jag känner mig stolt och hedrad att Mammahästen har uppgraderat mig till fullvärdig fölskötare. Hon stod lugnt och åt i boxen medan Bäbishästen var på äventyr med mig i stallet. Hon tittade inte ens ut.

Vi passade på att prata med Pappahästen pch sno hans mat mellan gosstunderna :love:

20180607_185832.webp

Efter många om och men fick jag liv i hunden på morgonen. Maken till trött hund på morgonkvisten har jag aldrig träffat :D

Superlycklig hund som idag får tillbringa dagen ute i stallet hos Basenjisarna istället för på kontoret.

Själv tog jag en tur till tandläkaren för att fixa en tand och kom ut 800kr fattigare. Dock såg överkäken jättefin ut efter operationen så jag ska inte klaga. Kommer ömma ett bra tag till. Blir nog bra till slut i alla fall.

Nu r det dags att bita tagb i jobbet och skicka lite fakturor :banana. Det är alltid roligt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
72 73 74
Svar
1 472
· Visningar
71 666
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 851
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar