Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hör åskan mullra och det regnar ute. Blåst har vi också. Jag befarar dessvärre att det är snabbt övergående.

Det är över 30 grader ute och 25 grader inne. *pust*

Hoppas regnet och åskan rensar luften. Jag har liksom inte varit ute alls idag och det är ju för fasen sommar. Man sitter inne alldeles för mycket på vintern så det känns onödigt att göra det även på sommaren.

Inte min. Han kommer fram när vi badar i poolen, och försöker till och med gå på poolkanten (5 cm bred eller så) :nailbiting: ! Jag vill INTE att han drattar i, för att rädda en panikslagen katt (vilket jag förutsätter att han blir om han trillar i) är ju kanske inte det roligaste man kan göra.... :crazy:
Mina 2 ligger ute på balkongen, mitt i värsta solen :crazy:

Precis hemkommen efter en fantastisk utflykt med Vännen. Vi tog en sväng i hans båt, badade, satt i båten för att torka och pratade om allt och inget, konstaterade att vi nog har varit syskon i ett tidigare liv, badade lite mer...

Så otroligt skönt att bada från båt också, att slippa bökiga stränder och att bara känna sig ren och fräsch när man kommer upp från vattnet. Jag har aldrig gjort det förut, men hoppas utan tvekan på fler sådana tillfällen.

Nu håller jag på och gör våffelsmet :D Det blir nog en bra dag det här.

Hur är det med uppvärmada pooler? Brukar finnas sådanna i större anläggningar. Extra varmt vatten.
Egentligen kanske mest till för barn och icke simkunniga men i ditt fall varför inte?

Gjort vattenrehab men då behövs inte just den där rörelsen med hela axelleden. Jag kan inte längre rotera axeln på det sätt som behövs när man simmar bröstsim eller liknande. Jag kan bara röra mig 'kort' framåt utan att leden är helt rörlig. https://www.1177.se/Jonkopings-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Frusen-skuldra/?ar=True Första gången blev det MR och operation, andra gången bara op efter att jag börjat känna av precis samma sak igen i den andra. Ingen axel har blivit helt frisk igen. :meh:

Åskan rullar in igen
IMG_20180603_163906.webp

Var varmt idag på jobbet, fast jag är inne hela tiden.
Skurmaskinen funkade inte, så jag kunde bara moppa. Hann moppa av hela affären + städa entrén och p-utrymmen. Sedan kom områdeschefen och fick iordning på maskinen, men då var det dags för mig att gå hem... Så den kille som hade andra passet där idag, fick bara köra maskin. Maskinen ska in på service - någon gång...:up:
Åkte hem till en akvariekompis och snackade lite kampfisk. Och hur man gör för att leka av dem. Fick lite posthornssnäckor av henne också. Käkade lunch på ett matställe där innan jag åkte hem.
Slöar nu mest. Surfar runt lite. Har "mockat" hos mina stora landisar. Fy vad de äter OCH skiter!:eek: Nästan som en häst:rofl:
De stora gillar att "duscha". Man håller en och en under vattenkranen, kallt vatten. Då njuter de och sträcker på sig :love::love::love:

33 grader mitt på dan. Jag tar det rätt lugnt efter kalabaliken när grannens lilla föl fick spader för cyklisterna sprang ur hagen och med cyklarna en km bort i skogen. Så en panikslagen mammahäst på det och cyklister som vägrade ta det lugnt eller lyssna på varför . Tur att de flesta är vettiga och 2 hade reagerat och fångat fölet och en hade vänt tillbaka för att få tag på npgon. Guld till dem!
Asen som pekade finger och cyklade ner en av grannarna hoppas jag körde omkull på sopsanden, fick punka och infekterade skrapsår överallt!

Intressant är att katter faktiskt kan simma ganska bra. Några raser (turkiska van) och individer gillar tom att bada. Efter operationer så rehabbas katter som hundar och hästar för att få upp muskulaturen utan att fresta på resten genom att simma. Så drunkna skulle han inte göra men arg och skräckslagen definitivt om han inte badat innan.

Tur att Pälsfröken inte såg det där, hon skulle bli superglad för en egen pool. :nailbiting:

Kom just på att jag inte pratat med någon människa (djuren pratar jag alltid med) alls idag. Det händer inte ofta.

Borde städa lite. M kommer imorgon och på em kommer även mamma hit för att fika och träffa honom. Är lite lätt nervös för det mötet :nailbiting:

Har du verkligen rätt sort då, undrar jag :confused: ? Just nu - eftermiddag - står solen på på sovrumssidan och det enda som syns av den är en liten strimma i mitten där gardinerna glipar och lite ljus runt om. Definitivt MYCKET mörkare och svalare än vad det hade varit utan :) !
jadå köpt på Ikea

Inte min. Den är - på de flesta ställen - rätt grön och frodig (och lång). Kan kaaaaaanske bero på att jag - hrm - "glömde" att klippa gräset innan den värsta torkan kom..... :p
Jag har inte ens klippt, annat än på ett par ställen.

Det har inte behövts. Det torkade bort innan det hann växa upp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
65 66 67
Svar
1 331
· Visningar
63 140
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
2 565
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar