Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver listor på vad jag måste göra innan och under resan till Stockholm. Helt galet egentligen, är borta i tre dagar men ändå är det hur mycket som helst som ska göras innan. Och här sitter jag och skjuter saker framför mig. Men det blåser och eftersom katten sover sött i garderoben och jag har koll på balkongdörren kan den vara öppen ett tag.

DSC_0188.webp

Jag får väl ta att jag inte kommer närmare än såhär mer.

Min katt har jag inte sett till på hela dagen. Han ligger säkert i buskarna nånstans där det är svalare.
Smart kisse.
Inte min. Han kommer fram när vi badar i poolen, och försöker till och med gå på poolkanten (5 cm bred eller så) :nailbiting: ! Jag vill INTE att han drattar i, för att rädda en panikslagen katt (vilket jag förutsätter att han blir om han trillar i) är ju kanske inte det roligaste man kan göra.... :crazy:

Har börjat med att klyva ved. Alldeles för varmt men får ta lite i taget. Lyfta saker går rätt bra men hosta går inte alls men det kanske blir mer tryck på buken då man hostar

Flyttat över hästarna på gräs igen. Det blåser lite nu så de kanske står ut en stund.

Jag var tvungen att gå in igen, blir illamående av värmen.

@skerper krya på er och ge attans i att jobba i värmen och med hosta, dumheter!

Min mor skickade ett sms och beklagade sig på värmen. När jag svarade blev det tyst undrar om hon inte tänkte på hur jag är? jag råkade informera om att ja nu är det sommar första dagen utan långbyxor så det är fint men visst regn behövs faktiskt.

Barnet är på Laserdome och jag är på gymmet. Tydligen är det renovering som pågår så jag får hålla tillgodo med ett mindre utbud än jag räknat med.

Funderar emellanåt vad det är som är så "skönt" med strand och bad?

För mig käns alltihop meningslöst. Antingen får man en massa sand överallt eller så står man i vattnet och - jaha, nu är jag i vattnet.....:D

Tacka vet jag en simbassäng. Då kan man i alla fall avverka ett antal längder simning.
Jag simmar. Hur långt det blir är helt oviktigt (och jag är en fegis som inte simmar särskilt långt alls från stranden). Den sköna grejen är att vara omsluten av vatten. Sen tar jag pauser då jag bara ligger och guppar i strandkanten. Det är skönt det med. Att vara i vatten är som vila/meditation.

Det där med sand överallt känner jag inte riktigt igen, då jag sällan badar vid sandstränder och har skorna vid vattenbrynet.

Tänkte göra en insats och konkade ner ett överblivet badkar för att kunna ha istället för en pool (ja jag vet inte riktigt samma sak men man tager vad man haver liksom) men så läcker eländet och när jag skulle laga så läckte det bara ännu mer :arghh:

Inte min. Han kommer fram när vi badar i poolen, och försöker till och med gå på poolkanten (5 cm bred eller så) :nailbiting: ! Jag vill INTE att han drattar i, för att rädda en panikslagen katt (vilket jag förutsätter att han blir om han trillar i) är ju kanske inte det roligaste man kan göra.... :crazy:

Intressant är att katter faktiskt kan simma ganska bra. Några raser (turkiska van) och individer gillar tom att bada. Efter operationer så rehabbas katter som hundar och hästar för att få upp muskulaturen utan att fresta på resten genom att simma. Så drunkna skulle han inte göra men arg och skräckslagen definitivt om han inte badat innan.

Funderar emellanåt vad det är som är så "skönt" med strand och bad?

För mig käns alltihop meningslöst. Antingen får man en massa sand överallt eller så står man i vattnet och - jaha, nu är jag i vattnet.....:D

Tacka vet jag en simbassäng. Då kan man i alla fall avverka ett antal längder simning.
Då får du komma när jag ska smyginviga våran pool i morgon eller på tisdag .Det blir bara du och jag i poolen;) .Ska kolla av den lite så jag inte har missat något som vassa repor eller något som man kan riva sig på tyckte poolkillen så ingen skadar sig .Har fått någon kemisk reaktion vid några skruvar vid utsuget i botten så det blev rostfläckar som är ca 2 dm på flera ställen men städtanten fixade det inatt .När jag kom dit och vattnade hade hon somnat inne vid kanten på bassängen :D.Hon hade trasslat till kabeln ordentligt så den blir nog fin att räta ut igen .Rådet jag fick av poolkillen var att ta en tvättsvamp under var fot och gnugga fläckarna men problemet är att det är 2 .5 meter djupt och jag är 159 cm :confused: men hans råd var att ta två bilbatterier ett i var hand och traska ut i bassängen för då håller jag mig på botten men han tänkte nog inte på att jag inte är utrustad med gälar :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
62 956
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 539
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar