Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har de tagit bort regnet och höjt temperaturerna igen :cry:

Jag lider så med alla djur som inte kan hitta vatten ute i naturen. Snart försvinner även maten eftersom inget växer i den här hettan. Jävla skitväder!

Nu har de tagit bort regnet och höjt temperaturerna igen :cry:

Jag lider så med alla djur som inte kan hitta vatten ute i naturen. Snart försvinner även maten eftersom inget växer i den här hettan. Jävla skitväder!
Hade en älg på åkern igår. när den stackaren sprang så vinglade han fram.

Senast ändrad:
Gör något så ovanligt som att titta på tv. Har inte sett på flera veckor annat än halva rapport lite snabbt. Men nu har jag fastnat framför ett annat intressant program ”ett liv utan vatten”
Mycket fascinerande! Vår planet är så otrolig att blir nästan alldeles tårögd och vilken tur vi har som får bo och leva just här och just nu. Det gäller bara att alla också fattar det. Vi kan inte ta allt för givet. Inget är konstant. Allt är i ständig förändring.
Vi människor är bara en liten del av ett något som är så mycket större. Vi är en del av det. Men vi är inte allt och vi ska heller inte ta över mer än vi klarar av. Ju mer vi brer ut oss. Ju mer vi motar bort andra arter både direkt och indirekt ju mer förstör vi inte bara för andra utan även för oss själva.
Vi är vare sig vi vill det eller inte en del av allt. Vi är beroende av vatten. Av vår planet. Av jorden och av syret.
Vi måste ta ansvar. På riktigt.

Tanten har varit förkyld och hostat som tusan och nu har hon smittat mig och jag fick en hoststack och det kändes som tarmarna var halvvägs ner till knäna

Njuter inte av den klibbiga värmen
Sitter på trappan med katten just nu
Måste dammsuga inne sen hualigen IMG_20180603_143453.webp

Vi är hemma en liten stund men snart ska vi åka till Malmö.
Under tiden dottern är på kalas ska jag till gymmet, tvärsöver gatan från Laserdome. Har parkeringskort i p-huset där eftersom jobbet ligger i närheten :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
62 978
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 539
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar