Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En granne har haft hjälp av sökhundar för att lokalisera granbarkborre i sin skog.
Fascinerande att hundar kan användas till så mycket. Googlade företaget och hittade massa kul fakta och info. Hundarna är tydligen extremt säkra och effektiva.

Fick höra om det när jag var in till grannen i ett ärende och de väntade på företaget och hundarna som skulle sova äver i ett grannhus innan nästa dags sökarbete. Fina hundar var det också :love::love:

En granne har haft hjälp av sökhundar för att lokalisera granbarkborre i sin skog.
Fascinerande att hundar kan användas till så mycket. Googlade företaget och hittade massa kul fakta och info. Hundarna är tydligen extremt säkra och effektiva.

Fick höra om det när jag var in till grannen i ett ärende och de väntade på företaget och hundarna som skulle sova äver i ett grannhus innan nästa dags sökarbete. Fina hundar var det också :love::love:
Jag funderade på att utbilda min hund till det innan jag fick ge upp fältarbetet. Hundar är fantastiska!

Natten har varit dålig, drömt otäcka saker och har sprungit på toa stup i kvarten. Uppe nu och kroppen gör ont :down: det är lite molnigt iaf, det är skönt. Ska starta en tvättmaskin och äta lite frukost.

Jag är visst lite låg idag. Jag saknar farbror häst. Och så kommer jag att behöva ta tag i att avsluta med psykologen och återgå till att försöka lösa saker själv i stället. Det är dessutom för varmt för att gå ut och göra saker så inget blir gjort.

sommartider...

Hettan slår emot mig när jag kliver ut. Det brinner i huden och jag ser omedelbart lite dimmigt. Gör en snabb runda i växttunneln och genom trädgården. Fäktar frenetiskt för att hålla de värsta insekterna stången. Men snart brinner och sticker det på alla ställen där huden är bar. Myggen och knotten har hittat mig.
Flyr snabbt inomhus igen och sitter nu med hjärtklappning. Väntar på att allergitabletten ska börja verka så hjärtat lugnar sig och klådan avtar.

Hettan slipper jag dock inte. Det är 25 grader inomhus. Men den brinnande smärtan i huden från direkt solljus slipper jag. Gillar sol. Men inte SÅ mycket sol.

Jag är fånge i mitt hus. Min underbara trädgård kan jag bara beskåda genomfönstren.

Jag fixar insekterna med myggmedel och viftande. Plus heltäckande kläder. Men kombinationen brännande sol och 30 grader klarar jag inte.

Gissa om jag ser fram emot de där 20 graderna som det ska bli senare i veckan.

Jag fick flytta tillbaka hästarna. Bromsen är rent vidriga nu så de får vila i lösdriften någon timme. Tänkte byta hage på dem varannan timme resten av dagen så de får både gräs och vila.

Fick ett par gurkor av mamma igår, så idag har jag gjort egen pressgurka för första gången :up:. I crock-potten ligger marinerad karré och gottar sig, och ska göra så i 6 timmar tänkte jag. Det blir karré, pressgurka, nypotatis och kall asiatisk sås ikväll, är planen... :)

Fick ett par gurkor av mamma igår, så idag har jag gjort egen pressgurka för första gången :up:. I crock-potten ligger marinerad karré och gottar sig, och ska göra så i 6 timmar tänkte jag. Det blir karré, pressgurka, nypotatis och kall asiatisk sås ikväll, är planen... :)
Pressgurka har jag aldrig hört talas om förut :D. Det ser ju jätte-läskande ut i den här värmen! :d

Åh, pressgurka. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
65 66 67
Svar
1 323
· Visningar
62 752
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 539
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar