Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan, mitt syrum är kokhett. Vart här uppe en stund nu för att bokföra osv och det är olidligt varmt!

Flyttpacka när prognosen säger uppemot 30 grader, underbart.

You and me... Fyfan alltså. Håller på som bäst nu.

Dock hörde stylistgrannen av sig och bara "men ta min bil". Hade tänkt köra det mesta på pirra. Kändes onödigt med bil för att köra 350 meter, men insåg sen att det kommer bli smidigt då jag slipper springa ca 756553 gånger :D

Barnet är på kalas och jag passade på att gå till Börjes i samma område. Köpte ett nytt bett till hingsten, flugspray och schampo.

Nu sitter jag i pyttelite skugga och ska läsa min medhavda bok. Tycker inte att det är lönt att åka hem när kalaset pågår till 14.15.

Sitter och njuter av att sovrummet fortfarande är friskt och någorlunda svalt. Tyvärr börjar solen redan ligga på lite på fönsterna. Läser om Caps vinst mot LV i natt, mycket glad eftersom jag somnade efter första perioden - streamade den på datorn.

You and me... Fyfan alltså. Håller på som bäst nu.

Dock hörde stylistgrannen av sig och bara "men ta min bil". Hade tänkt köra det mesta på pirra. Kändes onödigt med bil för att köra 350 meter, men insåg sen att det kommer bli smidigt då jag slipper springa ca 756553 gånger :D

Det är ju sånt man har släkt och vänner till, låna bilar och även se till att få bärhjälp. ;-)
Själv ska jag flytta "hela" 2 km, så bil med släp får det bli.

Eftersom jag har fönster mot öster så är det svalt och skuggigt på morgonen/fm. Det är på em och kvällen som det gassar som värst.

Jag har tvärtom, västerläge så jag ser till att vädra ut på kvällen och sen dra för allt när jag går och lägger mig.. så får det vara neddraget morgon och förmiddag. Solen försvinner efter lunch. Lite trist att ha mörkt inne men om alternativet är typ 45 grader varmt så är det ändå ett bättre alternativ ;)

Nya lägenheten har söderläge i fritt läge mot vatten :nailbiting: Dock tycker jag konstigt nog inte att den var SÅÅÅÅ varmt ändå med tanke på läget och vädret. Är ett äldre hus med tjocka väggar, det kanske står emot bättre. Där är det persienner och dessutom en markis man kan fälla ner. Man kan också vädra rakt igenom ut genom balkong i norrläge. Så återstår att se om mörkläggningsgardin kommer behövas...

28 grader inne enligt termostaten, 30 grader i skuggan enligt gamla termometern ute... Ska hänga tvätt nu :wtf: öppnat dörren till källaren, hoppas svalan där nere tar sig upp :meh:

Nu är det sommar, jag har 3/4byxor och inte bara när jag är ute utan hela dagen. :banana:
Nästan +29°C inne, fördraget och ställt t.om balkongmöblerna så det ska skugga mot väggen gör väl inte så mycket nytta men ändå. Fläkten står i vardagsrummet och Pälsfröken sover.
I natt förbannade jag faktiskt vädret med tanke på hur jag mådde (om man tänker bakfull och magsjuka ihop så kan ni föreställa er hur kaxig jag var) när jag äntligen lyckades ligga en stund så fick det bli med en fuktig handduk på skallen och Pälsfröken låg på en annan bredvid och vaktade betjänten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
65 66 67
Svar
1 323
· Visningar
62 793
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 539
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar