Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar emellanåt vad det är som är så "skönt" med strand och bad?

För mig käns alltihop meningslöst. Antingen får man en massa sand överallt eller så står man i vattnet och - jaha, nu är jag i vattnet.....:D

Tacka vet jag en simbassäng. Då kan man i alla fall avverka ett antal längder simning.
Och jag tycker tvärt om. :D Att bada i pool fyller bara en funktion. Att simma för motionens skull. Finner inget som helst nöje i att "lekbada" i pooler. På stranden däremot hoppar man i en stund, simmar lite, dyker, leker med ungarna varvat med att sitta på stranden, njuta av sanden mellan tårna och hålla koll på ungarna som självklart inte kommer upp ur vattnet utom möjligen för att fika. :D Har man tur är man dessutom två som kan badvakta och hinner således också ibland läsa en sida ur sin bok. :D

För mig käns alltihop meningslöst. Antingen får man en massa sand överallt eller så står man i vattnet och - jaha, nu är jag i vattnet.....:D

Tacka vet jag en simbassäng. Då kan man i alla fall avverka ett antal längder simning.

Håller med dig, men inte nödvändigtvis pga simningen ;) . Jag är däremot inte heller förtjust i all sand. Tycker inte om att stå och försöka byta om vid badplatsen (alternativt åka hem i våta badkläder). Sedan är jag inte överförtjust i mörka sjöar där man inte ser vad som finns runt omkring en i vattnet. Får smått panik om något snuddar vid mina ben. Har stött på ormar i vattnet, och med ormfobi är detta ingen hit.... :crazy:

Intressant är att katter faktiskt kan simma ganska bra. Några raser (turkiska van) och individer gillar tom att bada. Efter operationer så rehabbas katter som hundar och hästar för att få upp muskulaturen utan att fresta på resten genom att simma. Så drunkna skulle han inte göra men arg och skräckslagen definitivt om han inte badat innan.

Intressant :) ! Alltså, det här ÄR en katt som alltid verkar ha haft någon mystisk relation till vatten. Han sitter i vattenspannar (med lite vatten kvar på botten) och dricker. Är knappast rädd för vatten ur vattenslangar, osv. Så - vem vet - han kanske hade gillat att simma med oss :D !

Visa bifogad fil 15733
Jag får väl ta att jag inte kommer närmare än såhär mer.
Du har alltså gjort hästen själv? Förstår inte din mening att du inte kommer närmare. Hur menar du?

Jag föredrar helt klart havet eller tjärn (en spisifik sjö) framför en pool helt klart! Pool tycker jag är bäst i vinterhalvåret inomhus och på sommaren ska det vara ute i naturen. Gärna inte hysteriskt med människor utan lite mer privata skär eller sjöar. Det bästa är på landet där till det finns en gemensam sjö med omklädningsrum. Möjlighet att grilla osv. Helt gratis. Superbra skött och fantastisk natur!
Synd att jag bor så långt bort bara men har planer på att åka upp i år. Det är som man säger balsam för själen :love:

Jag är inte särskilt förtjust i vare sig hav eller pool öht. Nu är det dessutom i princip slutbadat för mig pga mina frusna skuldror som aldrig hämtat sig riktigt särskilt inte den högra så jag har nedsatt rörlighet i i båda axellederna vilket gör att jag möjligtvis skulle kunna simma på rygg. :meh:

Paniken är att jag inte fått svar på remissen än och vet när jag ska på op och vill ha allt färdigt före det för antagligen får jag inte göra så mycket på några dagar efter den
Aha ok. Men det är trots allt långt (förhoppningsvis!) kvar till vintern så du hinner.
Jag citerar (översatt) min morbror:
Lite dagligen. Mycket i veckan.

Tycker det är en bra livsfilosofi.
Dvs JOBBA LAGOM! Och är du krasslig ta det lugnt då kommer du snabbare tillbaka igen

Jag är inte särskilt förtjust i vare sig hav eller pool öht. Nu är det dessutom i princip slutbadat för mig pga mina frusna skuldror som aldrig hämtat sig riktigt särskilt inte den högra så jag har nedsatt rörlighet i i båda axellederna vilket gör att jag möjligtvis skulle kunna simma på rygg. :meh:
Hur är det med uppvärmada pooler? Brukar finnas sådanna i större anläggningar. Extra varmt vatten.
Egentligen kanske mest till för barn och icke simkunniga men i ditt fall varför inte?

Aha ok. Men det är trots allt långt (förhoppningsvis!) kvar till vintern så du hinner.
Jag citerar (översatt) min morbror:
Lite dagligen. Mycket i veckan.

Tycker det är en bra livsfilosofi.
Dvs JOBBA LAGOM! Och är du krasslig ta det lugnt då kommer du snabbare tillbaka igen
Jag gör det .Tar lite i taget .Det får ta den tid det tar men det blir gjort trots ett lugnt tempo .Vill ha sönder den ganska snart så den hinner torka då den är nyhuggen

Det allra bästa på stranden är att man kan dra fötterna fram och tillbaka i sanden och få lite fotvård.
Är nog enda gången jag "vårdar" mina fötter om det inte händer något så jag verkligen måste, usch!

Intressant är att katter faktiskt kan simma ganska bra. Några raser (turkiska van) och individer gillar tom att bada. Efter operationer så rehabbas katter som hundar och hästar för att få upp muskulaturen utan att fresta på resten genom att simma. Så drunkna skulle han inte göra men arg och skräckslagen definitivt om han inte badat innan.

Nar vi forst kom till Saudi Arabien tog vi hand om en liten, liten katt (snabbt dopt till "Lillis") som bodde hos oss. Hon trodde att hon var ett barn. Nar barnen lekte och simmade i poolen hoppade hon i. Forsta gangen "raddade" vi henne 3 ganger innan vi insag att hon visste precis vad hon gjorde. Hon hoppade i bade fran kanten och dykbrada och simmade runt i den storsta ansamling barn i poolen.
Det hande att vi kom ut till poolen och hon satt pa stegen upp eller i ett "drain hole" och skrek for att hon hoppat i spontant och inte kom upp sjalv. Hon var verkligen en fantastisk katt. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
65 66 67
Svar
1 333
· Visningar
63 177
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
2 566
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar