Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hurra - temperaturen sjunker.

Det är bara 29,7 i skuggan...
:banghead:

Exet ringde. Han ska köra sto och föl på betäckning men kommer inte att kunna åka förrän sent ikväll. Tydligen är det flera som kommer att göra samma sak. Så stationsägaren måste se till att ha någon på plats sent ikväll.
Ävla väder.

Kom just på att jag inte pratat med någon människa (djuren pratar jag alltid med) alls idag. Det händer inte ofta.

Borde städa lite. M kommer imorgon och på em kommer även mamma hit för att fika och träffa honom. Är lite lätt nervös för det mötet :nailbiting:
Det är så sällan jag pratar med folk att det ibland nästan är ett under att jag har en röst kvar, så sällan som den används.

+26°C på balkongen och skugga en bra bit utanför den så nu åkte dörren upp, inne är det nästan +29°C så fläkten står i hallen och tänkte att den skulle hjälpa till att byta luft, även sovrumsfönstret är öppet (sånt man vinklar så satt spärren innanför plåtkanten).
Undrar hur många minuter det tar innan Pälsfröken är på balkongen och spanar in dom små glatt kvittrande fiskmåsarna? Jag gissar att hon redan är ute.
Även om jag gillar värme så är jag inte avis på dom som flyttar och har full sol där dom släpar möbler osv.

Lite blåsigt, träden låg änna ner ett tag
2A35BE0B-7EF9-44E8-9EE5-09D5D3A5EFCE.webp

Tågkaos i sthlm verkar det som. Mamma kastade sig på ett tåg hit 17:22 eftersom hon var sen in och missade det första, det hon skulle ta sen 17:10 blev ändrat till 18. Och jag smälter...

Regnade en del här
Blåste så grannens trädgårdsmöbler flög iväg
Men nu har regnet lugnat sig, dock mullrar det och är mulet ff så
Regnet var här också. Det kom en rejäl skur nyss. Jag borde skaffa en fungerande regnmätare.

Det låter jobbigt. Jag pratar oftast mellan 3-6 h om dagen.
Så mycket skulle jag inte orka prata. Men det finns ju ett läge som är mer lagom än total tystnad eller överansträngning av talorganet.

Tog mig i kragen och informerade min bror att jag inte vill ha med honom och hans sambo att göra när de har sådan vidrig syn på djurträning och att jag inte kommer att tveka öht att dokumentera och anmäla till länsstyrelsen om jag ser att det händer igen :rage::rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
66 67 68
Svar
1 342
· Visningar
63 442
Senast: Mirre
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
2 585
Senast: Ninnurur
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar