Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyckats peta sönder drygt 4 m3 ved men då kom grannen och sa dom där dubbelbjörkarna skulle jag ta ner om jag vore som du då du kommer att få problem med dom och har du tagit om hand den stora timmertallen som den andra granne ville du skulle plocka bort som har gått av i toppen av snön .Blir att fila motorsågen så jag slipper använda den första jag köpte för nästan 40 år sedan då det är den enda som kedjan är ok på .Får klyva klart i morgon och sätta tänderna i resten av träden som står på rot .Men det jag är mest orolig för är att det luktar skogsbrandsrök ute .Kommer i vinden ibland så det kan vara en bra bit bort

Men vad i helvete? Tog fram linneskjortan jag ska ha på mig och den har en gul fläck?!? Plus att en knapp precis i mitten har trillat av och i princip alla knapparna hänger löst. Har försök gnugga lite försiktigt med en handduk med tvättmedel men det verkar in hjälpa. Woe is me. :crazy:

Någon gång vore det bra om jag blev en ansvarstagande vuxen som kan städa och sy och stryka och göra alla de där miljoner saker som vuxna ska göra inkl att öppna en diskskrapa utan att behöva skrika på hjälp till @dobbis . Och inte dricker jag kaffe eller ser på Aktuellt heller (det var min systers definition av att vara vuxen när vi var barn).

Jag tror jag lämnar tillbaka byxorna jag köpte på Indiska, det är snygga men ser verkligen ut som pyjamas. Nu ska jag bara hitta det förbenade kvittot - köpte dem på postorder. Jag vet att jag la dem på ett säkert ställe som jag nu inte kommer ihåg var det var :idea:

Tittar på mina fötter och konstateraar att de är rätt smutsiga.

Kanske gör jag som när jag var liten och mina gräsgröna föter inte gick att skrubba rena. Tar på ett par strumpor....:rofl:
Det var det man som liten hade bidén till. Att tvätta fötterna i när man kom in efter att ha sprungit barfota hela dagen. Så slapp man ju duscha/bada (som jag älskar att göra nu, men inte gjorde då).... ;)

Är huvudet dumt får kroppen lida.

Jag var korkad nog att glömma att byta skor innan jag gick ut på promenad. Det var inte bra. Jag lyckades i alla fall korta ner promenaden genom att navigera mig fram på okända vägar mellan åkrarna, men nu har jag ont i fötterna.

Var köper man EN virknål :confused:?? Jag behöver en grov virknål till den där trasmattan jag ska lära mig virka. Tittade på ICA Maxi, för de har en del sådant, men de hade tyvärr bara tunnare virknålar. Kan man beställa någonstans - i så fall var? Det får ju vara något företag utan minimigräns för köp, tänker jag.....

Ligger i det varma sovrummet och är gråtfärdig. A kan inte sova, varken med eller utan mig. Jag känner mig så jävla låst och ensam!

Var köper man EN virknål :confused:?? Jag behöver en grov virknål till den där trasmattan jag ska lära mig virka. Tittade på ICA Maxi, för de har en del sådant, men de hade tyvärr bara tunnare virknålar. Kan man beställa någonstans - i så fall var? Det får ju vara något företag utan minimigräns för köp, tänker jag.....
Loppis? Facebook?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
66 67 68
Svar
1 342
· Visningar
63 624
Senast: Mirre
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
2 592
Senast: Ninnurur
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar