Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var köper man EN virknål :confused:?? Jag behöver en grov virknål till den där trasmattan jag ska lära mig virka. Tittade på ICA Maxi, för de har en del sådant, men de hade tyvärr bara tunnare virknålar. Kan man beställa någonstans - i så fall var? Det får ju vara något företag utan minimigräns för köp, tänker jag.....
2a på bollen, men tänkte också loppis, hjälporganisationer (myrorna mm), äldre släktingar :idea:

Fint med hår och lätt att göra uppsättning om du vill ha bort det från nacken t.ex (där det ofta blir varmt på sommaren).
Har man kort hår behöver man aldrig fundera på hur man ska få bort det från nacken. Jag har aldrig ångrat att jag klippte av mitt. Nu är det så lättskött och skönt. Det är aldrig i vägen heller och jag slipper frustrationen att sätta upp håret. Knutar ramlade lätt ner och hästsvans eller fläta var i vägen eller krångligt att fixa.

Har man kort hår behöver man aldrig fundera på hur man ska få bort det från nacken. Jag har aldrig ångrat att jag klippte av mitt. Nu är det så lättskött och skönt. Det är aldrig i vägen heller och jag slipper frustrationen att sätta upp håret. Knutar ramlade lätt ner och hästsvans eller fläta var i vägen eller krångligt att fixa.
Jo, fast då måste man klippa väldigt kort i nacken. Har du så nu?
Hoppas vi ses vid tillfälle, så att jag får se din nya frilla :up:

Jo, fast då måste man klippa väldigt kort i nacken. Har du så nu?
Hoppas vi ses vid tillfälle, så att jag får se din nya frilla :up:
Ja, jag har jättekort. Nu är det förvisso över två månader sedan det klipptes senast, så kalufsen börjar kännas som en varm mössa, men jag har tid på onsdag hos frissan.

Förkyld :turd: verkligen asjobbigt i den här värmen. Barnen sover och jag tog ett varmt bad för att lura kroppen att det är svalare i luften... Klockan är alltså tio på kvällen och det är 23 grader utomhus. Galet. Vi har 26 grader inomhus - 4 grader svalare än när solen stod på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
66 67 68
Svar
1 342
· Visningar
63 608
Senast: Mirre
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
2 590
Senast: Ninnurur
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar