Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En mugg kaffe med mjölk och socker är inte kul när man lyckas slå ut, kladdigt och fantastiskt mycket blev det att torka, lär ju märka om jag missat något och det stinker :banghead:

Lagt in lite jox för driftchefen att attestera, friskvårdsbidrag samt reseräkning :) gött att få lite extra pengar på nästa lön. Fick lite assistans av @ainasoja som tur va, så det blev rätt :angel:
Brorsan har vart hit och hämtat 3 flyttlådor.
Jag har tackat nej till en kompis att åka till henne för att dricka vin och ut på stan. Hade vart kul men har inte råd, samt att jag har varken ätit eller duschat efter jobbet. Och jag känner inte för att sova borta (har 4.5 mil enkel resa till henne och kollektivtrafiken är obefintlig...) :o

Jäklar så najs det var här!
20180601_183133.webp

Jag undrar vilken stjärna som tyckte att det var smart att lägga oljegrus på en totalt oskuggad väg i den här värmen :banghead: det rasslade läskigt mycket under bilen :crazy:

Tog ett svalkande dopp i poolen när jag kom hem. Tänkte rädda ett par stackars insekter som hade landat där.... Men icke att de ville bli räddade! Det var ett par skräddare som trivdes som fisken i vattnet..... :D Så vi badade tillsammans i harmoni.... Livet på landet i ett nötskal... ;)

Känner mig lite yr och trött.

Har stått i en monter mitt i solgass några timmar på eftermiddagen. Det är nog anledningen.
Plus att jag guidade två 7-klasser runt lunch. Avskyr att guida barn och unga. Blir osäker och vet itne vad de kommer att göra eller säga. Små barn eller tonåringar är myket enklare. Jag är rädd för barn och har varit det sedan jag var barn. De är otäcka! :nailbiting: Tröttande att vara på helspänn närmare en och en halv timme, i två omgångar.

Ska öka på dimmigheten med ett glas rött. :D

Jag vet inte om det är möjligt att byta. Jag är tveksam till om de ger något konstruktivt då jag inte litar på honom och måste fundera över allt som sägs om det är relevant eller inte. Det blir ett ständigt ifrågasättande. Möjligen är någon bit här och där något som jag kan ha nytta av, men det är nog glest förekommande.

Kanske är det bättre att sluta och köra mitt eget rejs.
Kan vara värt att kolla upp om det går att byta.

Känner mig lite yr och trött.

Har stått i en monter mitt i solgass några timmar på eftermiddagen. Det är nog anledningen.
Plus att jag guidade två 7-klasser runt lunch. Avskyr att guida barn och unga. Blir osäker och vet itne vad de kommer att göra eller säga. Små barn eller tonåringar är myket enklare. Jag är rädd för barn och har varit det sedan jag var barn. De är otäcka! :nailbiting: Tröttande att vara på helspänn närmare en och en halv timme, i två omgångar.

Ska öka på dimmigheten med ett glas rött. :D
Jag är HELT bekväm med barn 0-5 år ungefär, sedan blir det besvärligare..... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
61 464
Senast: MJLee
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 528
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 227
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar