Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar hur tusan det kommer att gå att sköta badet när jag ska på op eller om jag måste skjuta upp den till efter älgjakten då det är lugnare på jobbet .Fick förresten höra att facket hade varit och granskat tidrapporterna idag så halvbossen var lite småsur då jag fick skulden för att ha startat det hela

Påminns än en gång om varför jag hatar att ta citodon. Illamående - hur någon kan ta morfin för nöjes skull är mer än jag fattar. Yr och allting känns som man rör sig i sirap och ingen styrsel. Dåsat lite men kan inte riktigt slappna av och dessutom gör det fortfarande ont om än mycket mindre än före. :meh:

Dessutom tycker katten att det är mys att matte ligger och vilar istället för att sitta framför datorn och visar detta genom att kurra och gosa och slicka bar hud, vilket det finns mycket av innan hon lagt sig till rätta så utsträckt att så mycket som möjligt av mig trycks mot en varm pälsbeklädd kropp. Fascinerande hur en liten katt kan bli så lång. Goset :love:
Jag har fått morfin några gånger och första gången fick jag sån "må bra"-feeling inom mig att kroppen sa att den kunde tänka sig mer när jag kom till sjukhuset igen några dagar senare. Så då förstod jag hur folk kan bli beroende.

@Ninnurur usch stackarn hoppas hon är piggare när hon vaknar.
@skerper finns det något som dom inte vill ska komma fram så är det ju superbra att det kommer fram, låt han lägga energin på att vara sur men håll ryggen rak och modet högt. Operationen tycker jag inte du ska flytta för jobbets skull, den dagen du rasar tackar inte jobbet dig utan ser efter sig självt bara skulle jag tro. Sätt din egen hälsa först! pepp:banana:

Planen var att vid det här laget skulle jag både ha badat och ätit mat. Det sket sig!
Först kom granne L över så jag öppnade lite dricka för att fira semester. När vi precis satt oss frågade andra grannen om jag ville komma över på lite cider så vi gick över dit.

Nu är jag lite smålullig och ska hoppa i badet. Efter det ska det lagas mat! Trevlig kväll :)

@Ninnurur usch stackarn hoppas hon är piggare när hon vaknar.
@skerper finns det något som dom inte vill ska komma fram så är det ju superbra att det kommer fram, låt han lägga energin på att vara sur men håll ryggen rak och modet högt. Operationen tycker jag inte du ska flytta för jobbets skull, den dagen du rasar tackar inte jobbet dig utan ser efter sig självt bara skulle jag tro. Sätt din egen hälsa först! pepp:banana:
Det har kommit fram tidigare då dom begärt övertidsjournaler men ville kolla rapporterna och se om det verkligen stämde .Har mailat till facket så jag får reda på vad han fick fram .Men är en aning besviken då jag som förhandlingsombud inte fått reda på att dom skulle komma idag .
Jo jag märkte det när jag opererade nacken och jobbade då jag inte en skulle gjort det och med sådant som jag inte ens skulle fått gå i närheten av när jag var nyskuren och tacken för det var sparken för dom trodde jag kunde bli dålig i framtiden men som tur är jag med i facket och dom sa vänta lite här nu .Dels har ni totalt glömt ert rehabansvar och spaka någon som är 99% arbetsför och klarar sina uppgifter till 100% då är det las som gäller så nu står vi där och stampar då rehabutredningen kommer att ta ett år

Ingen häst kom på inkallning i kväll.... Dock var hon mycket mätt och nöjd och jag har letat betesbegränsare i hela hagen. Men nu är ordningen återställd och jag ska ta mig i kragen och börja plugga igen. Är trött och vill vara ute i värmen och röra på kroppen men pluggsamvetet gnager på och kallar :meh:

Jag har fått morfin några gånger och första gången fick jag sån "må bra"-feeling inom mig att kroppen sa att den kunde tänka sig mer när jag kom till sjukhuset igen några dagar senare. Så då förstod jag hur folk kan bli beroende.

Folk verkar reagera otroligt annorlunda. Jag fick morfindropp efter en operation och kräktes som en katt och mådde pyton tills jag föredrog smärtan framför morfinet. Var helt underbart när det äntligen gick ur kroppen efter ett dygn. Men jag reagerar ofta lite underligt.

Folk verkar reagera otroligt annorlunda. Jag fick morfindropp efter en operation och kräktes som en katt och mådde pyton tills jag föredrog smärtan framför morfinet. Var helt underbart när det äntligen gick ur kroppen efter ett dygn. Men jag reagerar ofta lite underligt.
Märkte åxo det när jag låg på sjukan att när jag åt oxycontine gick det bra men när jag spetsade på med oxynorm då kräktes jag och kunde inte äta riktigt på flera dagar men fick något mot illamående då blev det bättre men mådde skit så länge jag åt dom båda tillsammans och i skapligt hög dos .När den minskades ned så slapp jag tankarna med att jag snart skulle dö .Men dom kom tillbaka då jag skulle sluta efter ätit i 3 månader då var jag övertygad när jag vaknade på morgonen att ikväll lever jag inte

Läggdax .Fick reda på att jag skulle sköta bevattningen av gräsmattan vid badet den här helgen .Ska även köra på tippen från mamma mellan 10-14 så tänkte jag fälla en stor björk efter det så helgen blir stressig och magen pratar hela tiden och värker .Blir väl så när innehållet inte ligger där det ska

Hittade en skräckbild på solkurvor (Hej @Marita73 ).

Glad att tågen ställs in....
bigOriginal.jpg
Jag är glad att jag är på signal!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 307
· Visningar
61 730
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 528
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 227
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar