Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har klippt ut och börjat sy några hårband och ett par trosor åt lillasyster. Gjort lite vinyltryck också, bland annat ett till pappa, han fyller år i sommar så ska sy ett par t-shirts åt honom :)
Har inte duschat än och nu är det kolsvart i källaren (har inga lampor där nere än...) så struntar i det. Dags att sova istället. Och ta en värktablett först.
IMG_20180601_221731.webp

A vaknade till och behövde gå på toa, mycket piggare nu! :love: Och hon blev jublande glad över hästtilldelningen till söndagens tävling :up: nu lyssnar hon på Bullerbyn för att somna om, jag tittar på s4 av unbreakable kimmy Schmidt, i brist på annat. Gillar egentligen inte ens serien :D

Kollar på finalen i Lets Dance och hejar på Jon-Henrik. Ska efter det göra mig i ordning för att gå upp lite tidigare imorgon och köra till landet över dagen.

De få droppar som kom syntes inte ens i marken och nu är alla moln som bortblåsta :meh: eller ja, det berodde tydligen på vilken sida av huset jag kollade. Ena sidan blårosa himmel, andra moln. :cautious:

Läggdax .Fick reda på att jag skulle sköta bevattningen av gräsmattan vid badet den här helgen .Ska även köra på tippen från mamma mellan 10-14 så tänkte jag fälla en stor björk efter det så helgen blir stressig och magen pratar hela tiden och värker .Blir väl så när innehållet inte ligger där det ska

Eller så ringer du och säger att du inte är på topp och behöver vila och ser sedan till att fixa kroppen innan du lovar bort fler tjänster. Vi vill ha dig kvar länge här!

Haft en lagom frustrerande diskussion med en icke hästmänniska idag:grin: det slutade med att jag fick vara överpedagogisk till ingen nytta.

Jag tömmkörde
Jaha så du var ute och red?
Nej tömmkörde, som häst och vagn fast utan vagn:up:
Aha så du satt på hästen?
Ne j:banghead: jag gick bakom hästen och höll i långa snören som satt fast på hästen ( testade en ickehästig förklaring)
Ok och så lindade du dem runt handleden
NEEEEJJJ:banghead:O_o:mad::rage::arghh: det är livsfarligt !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aha då förstår jag ( nej det gör han inte alls men han vill inte framstå som korkad):grin:

Tittar på Great British Bakeoff, mycket avslappnande. Inga galna domare och skrikande deltagare som går över lik för att vinna. Så där lite brittiskt myspys. Precis som den brittiska versionen av Masterchef med Michel Roux :love:

Fredag 8/6, sannorlikhet för nederbörd 13,14% dagen innan 2,4,6% övriga dagar fram till dess 2%, det kan ju dock hända att dom kom på att det var ett skämt och det kommer ett oplanerat mjukt, snällt skyfall en hel natt som överaskar :meh:
Jag tycket gott det kan regna, gärna många timmar och ganska snällt på nätterna (gärna flera) för det behövs verkligen, hur mycket jag än uppskattar värmen så far ju både djur, marker och växtlighet riktigt illa ut nu av såväl värmen som torkan.
Idag när jag var och hämtade paketet tog jag med mig 3 små plastburkar och en vattenflaska som jag gömde för folk men hoppas att djur som behöver hittar dom och får lite hjälp.

Kom precis in efter en liten spontan kvällsutflykt med Vännen. Jag har åkt på någon jäkla förkylning eller liknande, så det blev en tur med hans cab till vattnet där vi tittade lite på solnedgången innan vi åkte vidare. Jag fick köra lite också den här gången. Första gången jag kör en sådan bil och tja, jag gillar verkligen att provköra olika bilar :D

Dessutom, på vägen hemåt fick vi syn på rejäla regnmoln! Hoppas verkligen att de hittar hit också. Himlen är svart nu men inget regn än... Vi såg regnet som kom ner en bit bort, så med lite tur kan vi också få några droppar...

Idag tog jag ledigt. Var hos doktorn, handlade lite och hängde med särbon. Jätteskönt och välbehövligt!
Min underbara hästhjälp som brukar släppa ut på lördagar är nyopererad. Så imorgon måste jag upp själv. Jag är sååå inte en morgonmänniska. Brutal ångest redan nu.. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
64 65 66
Svar
1 309
· Visningar
61 995
Senast: Mirre
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 528
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 227
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar