Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde mig just jättepopulär hos grannen ovan :angel:, han med souround systemet som har satt i system att tvätta sent på kvällarna och centrifugeringen går inte obemärkt förbi här med sitt dundrande :crazy:
Han blev inte särskilt glad, men regler är regler. En gång är ingen gång, två överlever jag men varannan dag i två veckor då får det vara nog. Efter tio ska det vara tyst. Låt på dagtid. På nätterna har jag rätt att få sova! :mad:

Förövrigt har kvällen tillbringats hos goda vänner med massor av god mat:d
Sen avslutades det med kvällsfodring och en promenad under en stjärnklar himmel med hundarna. Jag hade glömt bort att stjärnorna tindrar så mycket. Det var så rofyllt och vackert :love:

Hemma från Stockholm igen. Lång och jobbig dag. Första läkaren konstaterade att hon inte kunde göra någon bedömning. Andra läkaren kollade konstaterade något och mumlade en massa läkareska och sa att jag behövde vänta på en tredje läkare som skulle komma om en timme. Fick träffa honom och han undersökte mer. Sedan konstaterade han att jag inte egentligen skelar utan mina ögon rullar runt och inte ligger stilla. Så nu ska jag få en remiss till neuro någonting på St. Eriks (han beskrev det som hjärnögonläkare :nailbiting:) så de kan göra en helhetsbedömning. Bra, men man önskar att det här gjordes för två år sedan och att jag sluppits skickas mellan SöS, Eyecenter, St. Eriks, Europakliniken, Globens ögonklinik och tillbaka igen. :meh:

Känner mig rätt nöjd med mig själv. Jag må inte ha alla hästar i stallet alla dagar. Men det finns 26000 personer som är medlemar i Jain´s Cow Urine Therapy! :wtf:

:rofl: :rofl: :rofl:

Ibland undrar jag hur odräglig en katt kan vara :banghead:
Varje dag försvinner något eller så välts något ner eller så bits något sönder. Bara en sån sak som att jag inte längre kan ha någon disktrasa :mad:

Way back when ... jag avlade Siameser hade jag aldsta honan som stal som en korp. :crazy: Allt som var blankt, en del sma grejor som kaffeskedar kunde forvinna, men huvudsakligen smycken, klockor och liknande. :cautious:
Vi kunde inte hitta det som forsvann, och nar min Mammas smycken forsvann var det kris. Inte forran vi flyttade fran davarande lagenhet hittade jag igen forradet. Hornet langst in under badkaret, dar lag allt stoldgods. Det var en forsvarlig mangd.
Nastan alla kattungar fick "stold genen" och stal lite olika grejor, men mest blanka saker. En holl sig uteslutande till kaffe skedar som han gomde mellan torkskapet och vaggen ... en annan stal strumpor, vantar och annat i den storleken. :grin: :laugh:

:rofl: :rofl: :rofl:

Way back when ... jag avlade Siameser hade jag aldsta honan som stal som en korp. :crazy: Allt som var blankt, en del sma grejor som kaffeskedar kunde forvinna, men huvudsakligen smycken, klockor och liknande. :cautious:
Vi kunde inte hitta det som forsvann, och nar min Mammas smycken forsvann var det kris. Inte forran vi flyttade fran davarande lagenhet hittade jag igen forradet. Hornet langst in under badkaret, dar lag allt stoldgods. Det var en forsvarlig mangd.
Nastan alla kattungar fick "stold genen" och stal lite olika grejor, men mest blanka saker. En holl sig uteslutande till kaffe skedar som han gomde mellan torkskapet och vaggen ... en annan stal strumpor, vantar och annat i den storleken. :grin: :laugh:

Min kära odåga har inga skrupler utan kan tänka sig att stjäla vad som helst. Eller bita sönder vad som helst. Eller välta vad som helst.
Detta gör att hon inte får vara i något av sovrummen eller i nedre badrummet. Blommor kan vi inte ha för de antingen biter hon sönder eller välter. Inga småprylar kan ligga framme för de försvinner. Tyvärr ligger sakerna inte samlade utan det är högst slumpmässigt var (om?) det återfinns.

Min kära odåga har inga skrupler utan kan tänka sig att stjäla vad som helst. Eller bita sönder vad som helst. Eller välta vad som helst.
Detta gör att hon inte får vara i något av sovrummen eller i nedre badrummet. Blommor kan vi inte ha för de antingen biter hon sönder eller välter. Inga småprylar kan ligga framme för de försvinner. Tyvärr ligger sakerna inte samlade utan det är högst slumpmässigt var (om?) det återfinns.
Konstigt min har aldrig rört en pryl här inne men han är iofs ute/innekatt med kattlucka så det finns väl roligare saker att pyssla med ute :laugh:. Mina 2 burmeser jagade dock varann i tid o otid helst mitt i natten :cautious:.

Lähger en SAAB till handlinarna
DSC_0197.webp

Värmebölja här i Australien atm... kl är 09 och det är 29 grader med 74% luftfuktighet vilket gör att det "känns som" 34 grader.... är tack och lov ledig idag men jobbar heldag i morgon samt fredag som sägs bli de värsta dagarna.
Vi har fortf ingen riktig kontorsbyggnad så sitter under ett tält och hinkar vatten

Nu kutade klockan igen så här på kvällen :meh:
Aja får sova lite längre imorgon. Till klockan sju.
Skumt jag var jättetrött tidigare ikväll men nu är jag inte speciellt sömning :confused:

Värmebölja här i Australien atm... kl är 09 och det är 29 grader med 74% luftfuktighet vilket gör att det "känns som" 34 grader.... är tack och lov ledig idag men jobbar heldag i morgon samt fredag som sägs bli de värsta dagarna.
Vi har fortf ingen riktig kontorsbyggnad så sitter under ett tält och hinkar vatten
Jag har just tagit en promenad med hundarna ... lite varmt ute att ga fort (21*C) men anda sa skont i solen :cool:
Och här är det slaskigt, blåsigt och rent vidrigt.
Sa jag att jag blev halvt dränkt i en jätteonödig regnskur idag?
/hallonsaft ständig fryslort som bor i fel land och på blåst.. nej västkusten. :arghh:

Det later som Florida ... luftfuktigheten ar sa hog att det ofta ar svart att andas pa sommaren.

och @hallonsaft Jag kanner med dig. Brrrr ... Vadret ar en stor orsak att jag inte skulle kunna tanka mig att bo i Sverige igen.

Ska bara dricka upp cappuccinon sen blir det att krypa ner under täcket och åtminstone blunda ett tag för somna lär jag inte göra på ett bra tag ännu.
Hade helst egentligen kollat på skidorna men det kommer hantverkare (eller vad det nu är egentligen som fastighetsbolaget bestämt, nåt om ventilationen iaf.? :confused:) hit imorgon och det kan ju vara trevligt att vara lite halvpigg (fått i mig kaffe så jag inte bits så hårt) och påklädd när den/dom ringer på dörren.
Vet inte riktigt vad som ska göras men jag hoppas det inte tar hela dagen som det går att tolka det via informationen som skickades ut, dessutom ska den/dom hit i övermorgon med och det står samma mängd med timmar.
Jag hoppas dom ska bygga ut hela lägenheten, är dom lite raska borde det gå fint tror jag :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 511
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar