Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En unge på väg till skolan och en unge som sover, dottern sov hela dagen igår och verkar fortsätta på samma vis idag, ingen jättefeber igår de stunder hon kom upp och åt men helt slut. Förhoppningsvis så blir hon frisk under helgen. Jag ska in till storstan och hämta böcker jag har reserverat på biblioteket och sen till Ikea och kika på en grej, och handla lite pennor som det var medlemspris på nu på Akademibokhandeln. :D

Ska få min nya tvättmaskin hemlevererad och installerad idag! Är jättenervös för att installatören ska vägra installera den pga att placeringen av maskinen, eller något annat, bryter mot någon regel och att jag kommer måste anlita någon annan för att göra det senare - vill ju ha min tvättmaskin nu :nailbiting: .

Den ska stå i badrummet precis vid duschen med bara ett duschdraperi emellan. Det är så nu också och det har fungerat bra men verkar ha kommit nya regler sedan den nuvarande installerades så det kanske inte duger längre. Jag använde halva natten till att googla vilka regler som gäller men vet inte om jag blev så mycket klokare. Tror att jag ev behöver ställa maskinen på en sockel och det har jag inte någon.

Vaknade 5.30 och tog morgonmedicinen, sen somnade jag om och vaknade igen strax före 7 :up:
Ska till neuropsyk i em. Har inte blivit nervös än men det kommer väl. :crazy:

Han är rolig min man, men efter 32 år borde jag ju vant mig :rofl:
Vi fyller 50 med två månaders mellanrum, och det känns lite övermäktigt ha två 50-årsfester så nära in på varandra. Speciellt som vi övervägande har gemensamma vänner.
Så jag föreslog att vi skulle fira gemensamt, men fick tillbaka ett njaaanjääävetinteomjagvillfira-nonsens svar :meh:.
Igår sa jag att jag vet inte riktigt vilken helg jag ska ha min 50-årsfest, den 17 eller 24?
Då säger han "24 är bättre det är ju mer mittemellan våra födelsedagar" Översatt till vanlig svenska "vi kan väl fira våra födelsedagar tillsammans"
Typ det jag föreslog för en månad sen :cool:
Tur han är så söt ibland för han kan driva mig till vansinne :rofl:

Jag har kommit till stallet och nu ska jag sätta fart med dagens uppgifter :)
Solen strålar och det är perfekt temperatur, -3. Synd dock att det är barmark :down:

IMG_8996.webp
Hatar ju inte jobbet såna här dagar direkt. :)

På jobbet. Den nya använde min dator igår, vilket är helt ok. Mindre ok att hen stängde alla mina fönster istället för att bara stänga locket som jag sagt. Nu funkar inte min mail igen. Det är ju inte henoms fel, det är outlook, men den funkade igår så det stör mig ändå! Det hade nog fortsatt funka idag om fönstret inte stängts...

Nu ska jag dricka min vaniljlatte och muttra lite ;)

På jobbet. Den nya använde min dator igår, vilket är helt ok. Mindre ok att hen stängde alla mina fönster istället för att bara stänga locket som jag sagt. Nu funkar inte min mail igen. Det är ju inte henoms fel, det är outlook, men den funkade igår så det stör mig ändå! Det hade nog fortsatt funka idag om fönstret inte stängts...

Nu ska jag dricka min vaniljlatte och muttra lite ;)
Min kollega har också haft stora problem med outlook. Visade sig att hennes dator försökte koppla upp outlooken mot Office 365 istället för den webb-server vi använder för mejlen
Tog två IT-killar 8 timmar klura ut:cool:

Min kollega har också haft stora problem med outlook. Visade sig att hennes dator försökte koppla upp outlooken mot Office 365 istället för den webb-server vi använder för mejlen
Tog två IT-killar 8 timmar klura ut:cool:
Vi har ju vår IT i sthlm på Jetpak centralt. De kan inte se några fel öht på mitt konto. Problemet är att jag inte kommer in i våra delade brevlådor, och efter tips från IT så körde jag Outlooks felsökare. Den säger att jag inte har några delade brevlådor. :banghead: Jag har fem... :meh: Men det värsta är ju att vissa dagar funkar det problemfritt och ibland hänger det hela datorn :banghead:

Vi har ju vår IT i sthlm på Jetpak centralt. De kan inte se några fel öht på mitt konto. Problemet är att jag inte kommer in i våra delade brevlådor, och efter tips från IT så körde jag Outlooks felsökare. Den säger att jag inte har några delade brevlådor. :banghead: Jag har fem... :meh: Men det värsta är ju att vissa dagar funkar det problemfritt och ibland hänger det hela datorn :banghead:
Var något liknande med kollegans. Ibland fungerade det klockrent flera dagar, sen helt plötsligt gick det varken skicka eller ta emot mail. Jättekul när det krånglade och hon skulle skicka i väg jättebunten email-fakturor.

Han är rolig min man, men efter 32 år borde jag ju vant mig :rofl:
Vi fyller 50 med två månaders mellanrum, och det känns lite övermäktigt ha två 50-årsfester så nära in på varandra. Speciellt som vi övervägande har gemensamma vänner.
Så jag föreslog att vi skulle fira gemensamt, men fick tillbaka ett njaaanjääävetinteomjagvillfira-nonsens svar :meh:.
Igår sa jag att jag vet inte riktigt vilken helg jag ska ha min 50-årsfest, den 17 eller 24?
Då säger han "24 är bättre det är ju mer mittemellan våra födelsedagar" Översatt till vanlig svenska "vi kan väl fira våra födelsedagar tillsammans"
Typ det jag föreslog för en månad sen :cool:
Tur han är så söt ibland för han kan driva mig till vansinne :rofl:
:D Jag föreslog att min man och jag skulle fira gemensamt i sommar/höst eftersom hans 50 års dag försvann i allt elände som var förra året och jag fyller 40 i höst. Jodå det kunde vi men vi behövde ju bara skriva att det var min 40 års fest. :rofl: Nu ställde syrran till det och ska ha barn på sensommaren så vi skjuter nog fram det närmare min födelsedag så syrran kan känna sig bekväm med att vara med. Visserligen missade jag hennes 30 års dag, men den krockade med cellgiftsbehandling så det var svårare att lösa. ;) Vi firade henne sen ordentligt när jag var pigg igen. :heart

Var något liknande med kollegans. Ibland fungerade det klockrent flera dagar, sen helt plötsligt gick det varken skicka eller ta emot mail. Jättekul när det krånglade och hon skulle skicka i väg jättebunten email-fakturor.
Bah, jag borde alltså kontakta IT igen. Jag orkar inte! :arghh: Sist jag ringde så sa jag bara att det är Ninnurur i Uppsala och vad som strulade. "Jag kollar och ringer upp" fick jag till svar. Han behövde inte ens skriva upp mitt nummer eller så, så ofta har jag ringt... :cautious:

Bah, jag borde alltså kontakta IT igen. Jag orkar inte! :arghh: Sist jag ringde så sa jag bara att det är Ninnurur i Uppsala och vad som strulade. "Jag kollar och ringer upp" fick jag till svar. Han behövde inte ens skriva upp mitt nummer eller så, så ofta har jag ringt... :cautious:
Har lite samma här, hållt på med internet, datorer, nätverk och server som krånglat sen augusti förra året. Det är nästan så de inte svarar när vi ringer.
Bästa var väl när jag (återigen) ringde Bredbandsbolaget för att felanmäla uppkopplingshastigheten och killen på supporten svara "Nej men tjena, är det fortfarande problem?" :rofl::rofl::rofl:

Ramlat och slagit i huvudet.. Vette fasen hur jag Ska ta mig hem, 1,5 h körning.. Får köra sakta. Måste Ringa chefen med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24