Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här är ju inte riktigt okej....
Jag gick rakt fram på plant underlag och det blev en senruptur - pang sa det :banghead: :laugh: :laugh: :laugh:. När jag satt i väntrummet på akuten ringde mamma och berättade att hon precis fått diagnosen lungcancer. Själv utreds jag själv sen början av januari för magcancer i någon form och åker skåne runt på undersökningar, provtagningar och gud vet allt. Det går bra nu.

En MR ska göras av mitt ben (både ben och fot är såklart iblandade :arghh: ) och sen får vi avgöra om det blir operation eller inte. Men som ortopeden sa, vi är inte superlyckliga över att operera om man har så mycket psoriasis på fötter och ben... Har jag tur slipper jag, han sa att ibland tar resten av senorna och musklerna över jobbet - dock kommer jag bli plattfotad. Men va fan...det kan jag väl överleva känner jag.
Strax innan jag gick sa han; har inte vi träffats förr, jag känner igen dig? Jorå, du gipsade min arm i somras! Och tömde fotleden på bakterier i våras...:crazy::angel:.

Jag har inte tid med sånt här skit! :turd::turd::turd:

Jag provade att cykla...det var inte lätt :rofl:.

(hoppas bilden funkar)

27657081_10156204717210972_9164324655620266942_n.jpg

Jisses! :heart :heart :heart

Jag gick rakt fram på plant underlag och det blev en senruptur - pang sa det :banghead: :laugh: :laugh: :laugh:. När jag satt i väntrummet på akuten ringde mamma och berättade att hon precis fått diagnosen lungcancer. Själv utreds jag själv sen början av januari för magcancer i någon form och åker skåne runt på undersökningar, provtagningar och gud vet allt. Det går bra nu.

En MR ska göras av mitt ben (både ben och fot är såklart iblandade :arghh: ) och sen får vi avgöra om det blir operation eller inte. Men som ortopeden sa, vi är inte superlyckliga över att operera om man har så mycket psoriasis på fötter och ben... Har jag tur slipper jag, han sa att ibland tar resten av senorna och musklerna över jobbet - dock kommer jag bli plattfotad. Men va fan...det kan jag väl överleva känner jag.
Strax innan jag gick sa han; har inte vi träffats förr, jag känner igen dig? Jorå, du gipsade min arm i somras! Och tömde fotleden på bakterier i våras...:crazy::angel:.

(hoppas bilden funkar)

Men fy, stackars både dig och din mamma :heart

(hoppas bilden funkar)

Ta hand om dej

Haft en nära-döden-upplevelse ;) öppnade dörren till gödselstacken för att sopa ut det sista. Och där var det 7-8 hjortar/rådjur som fick panik och for åt alla håll. Inte vad jag väntat mej höll på att svimma innan jag såg vad det var. Någon hade kört ut massa höbös så de hade nog hittat det så kom jag och störde mitt i maten.

Morgonkaffe och cigg, jobb om 20 min...
Heldag idag, får se vad som bjuds... Hoppas på trevlig stämning...
Jobb heldag imorrn med så inte så mycket planerat kommande dagar. OS invigningen ska ses ikväll i alla fall :up:

Jag är inte på bästa humör idag och kan ha gjort något dumt. Jag har ätit 2 Atarax och ett glas vin. Tror inte att det är någon fara men ringer 1177 i alla fall.

Fast jag minns allt en gång för inte sååå längesedan då du kände dig väldigt påverkad, men inte riktigt hade lagt ihop informationen att du tagit Atarax och druckit vin! Men ta hand om dig :)
Det var när jag fick luft men hjälp av astma medicinen. Det var underligt att inte vara kvävd

Ska lägga mig nu och lägga patiens. Imorgon lämnar jag dottern i skolan och åker sen till stallet. Vid 11 ska jag fixa naglarna följt av gymmet, handla mat och besiktning av bilen. Det känns som en plan för en ledig dag :)

Jag hoppas verkligen att den jävla grytan blir riktigt god. Den är äntligen i ugnen - tur att jag inte tänkte äta den idag - och köket ser ut som ett bombnedslag. Eftersom jag ska till Stockholm imorgon måste det vara renstädat. Så jag försöker diska så tyst som möjligt :sneaky:

När jag inte skar lök och kött och stekte i omgångar så satt jag i chatt med discoverys kundtjänst eftersom det är något fel på dplay och den hackar och vissa program blir helt svarta. Blir helt vansinnig. Dessutom hade jag liksom försökt allt hen föreslog att jag skulle göra. :meh: Men har nu bestämt mig för att köpa till mer RAM eftersom när jag kikar så ser jag i Task Manager att Chrome med *host* 22 flikar tar upp 90% av minnet.

Jag är lite som Emils pappa. Köpte ett nätverkskort på Webhallen för 300. Men när jag kom hem så passade det naturligtvis inte, men turligt nog kunde jag ta ett från en gammal dator. Så eftersom jag lämnar tillbaka det så kostar nytt RAM egentligen 200 kr inte 500. :D

Äsch sitter och dreglar över vad mycket roligt godis det finns för att uppgradera rubbet. Min nuvarande dator byggde jag för en himla massa år sedan. Definitivt dags att fixa nytt. Men frågan är om det blir billigare att köpa eller att bygga nytt. Om man räknar in moderkort, RAM och cpu so vette fasiken. Men det är mycket roligare att bygga själv! Även om jag kommer ihåg eländet med alla drivers. :crazy: Och jag får nog ändå mer bang för my buck genom att göra jobbet själv. :up:

Äsch sitter och dreglar över vad mycket roligt godis det finns för att uppgradera rubbet. Min nuvarande dator byggde jag för en himla massa år sedan. Definitivt dags att fixa nytt. Men frågan är om det blir billigare att köpa eller att bygga nytt. Om man räknar in moderkort, RAM och cpu so vette fasiken. Men det är mycket roligare att bygga själv! Även om jag kommer ihåg eländet med alla drivers. :crazy: Och jag får nog ändå mer bang för my buck genom att göra jobbet själv. :up:
Bygg en ny dator lönar sig sällan att uppgradera

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar