Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bygg en ny dator lönar sig sällan att uppgradera

Mjo, det var lite så jag tänker, eg, det enda jag behåller är chassit resten blir nytt, moderkort, cpu, minne. Det blir lite billigare iom att jag inte gamar utan streamar, laddar hem mycket filmer och tv serier, kollar på sagda filmer/tv och använder MS Office flitigt.

Mjo, det var lite så jag tänker, eg, det enda jag behåller är chassit resten blir nytt, moderkort, cpu, minne. Det blir lite billigare iom att jag inte gamar utan streamar, laddar hem mycket filmer och tv serier, kollar på sagda filmer/tv och använder MS Office flitigt.
Jag har en Rysen 7 1700X, 1080 gpu 16 gig och en snabb SSD, 3 skärmar, det är underbart!

Ska testa och sova för det står en lastbil (typ? av något slag iaf.) och brummar precis utanför och har gjort i flera timmar så gissar att det fortsätter hela natten, något halvdovt surrande ljud som är ihållande hela tiden :arghh:

Jag har en Rysen 7 1700X, 1080 gpu 16 gig och en snabb SSD, 3 skärmar, det är underbart!

Gamar du? Har för mig att du har större prestanda krav än mig eftersom du använder din i arbetet? Herregud, här köper jag DDR 2(!) för att få upp det till 4GB :meh: Egentligen dumt att spendera pengar på nytt minne, men jag behöver det nu ganska akut och att bygga nytt ligger en bit framåt i tiden. :down:

Gamar du? Har för mig att du har större prestanda krav än mig eftersom du använder din i arbetet? Herregud, här köper jag DDR 2(!) för att få upp det till 4GB :meh: Egentligen dumt att spendera pengar på nytt minne, men jag behöver det nu ganska akut och att bygga nytt ligger en bit framåt i tiden. :down:
Jag caddar och renderar. och gamar flygsimulatorer. Döttrarna spelar Star Stable

Jag caddar och renderar. och gamar flygsimulatorer. Döttrarna spelar Star Stable

Då är det inte konstigt att du behöver så mycket oomph! :D Men är ändå riktigt avis även om det antagligen skulle vara overkill för mig. Särskilt som jag just nu är på en riktig nostalgitripp och spelar Monkey Island... Däremot slår jag dig nog vad gäller hårddiskutrymme. Har inte helkoll eftersom de är ett par stycken om man säger så, men det är nog ca 17TB :angel:

Man kan aldrig vara för rik, för smal eller ha för många hårddiskar. :grin:

Då är det inte konstigt att du behöver så mycket oomph! :D Men är ändå riktigt avis även om det antagligen skulle vara overkill för mig. Särskilt som jag just nu är på en riktig nostalgitripp och spelar Monkey Island... Däremot slår jag dig nog vad gäller hårddiskutrymme. Har inte helkoll eftersom de är ett par stycken om man säger så, men det är nog ca 17TB :angel:

Jag vet inte det! Jag har en privat server hemma med ett antal hårddiskar i. (80 TB). det hjälper att ha en bror i data branschen.

... eller för mycket RAM ;)

/filmredigeraren :D

Disken är klar, det är städat, grytan är ute från ugnen. Den blev faktiskt riktigt ok, kanske lite för mycket ölsmak. Behöver definitivt ett gott bröd. Det enda kvar är att fylla på fräsch kattsand. Måste bara vänta på att Urine Off ska torka i lådan. :up:

Hmm, ska vara uppe halv sju :meh: väntar på att några filer (70GB) ska överföras från en hdd till en annan. Puh. Haft underliga problem med att jag har ljud men ingen bild när jag streamar kolla runt lite på nätet och har stängt av hardware acceleration i Chrome. Även svtplay was svart men fungerar i Edge. Gah.

I dag utrattade Maken och jag en massa arenden mellan Napa och Oakland. Tyvarr passerade vi forbi IKEA pa vagen. Sa i dag rok veckans diet. :arghh:
Forst blev det lunch dar, med en princess bakelse sa klart. Medan vi satt och at studerade vi brosystemen utanfor fonstret. Det ar 6 eller 7 motorvagar som gar lite kors och tvars just dar, broarna gar over och under varandra och tar egentligen ingen plats alls. Vilket ju kan tyckas vara valdigt listigt pa en sa tatbefolkad bit mark. Anda tills man kommer ihag att hela vastkusten fran sodra Californien till British Columbia i Canada ar hogrisk for jordbavningar. :cautious:
Sedan kopte vi vart harda brod, en hel massa smagodis och korde glatt ut pa brosystemet.:confused: Det ar kanske ganska enkelt att se hur det fungerar. Folk i allmanhet funderar och pratar om skrack scenarior ... och sedan ignorerar man allt det for sin bekvamlighet. :crazy:

Curiouser and curiouser som Alice sa. Plötsligt fungerar bilden, men eurosport hackar fortfarande. Hittade en sida, shhhh,där man kan streama BBC med en VPN. Just nu visar dom round robin curling, USA-Japan.

Edit: Hurra! Kunde byta till konståkning istället! Lagtävlingen. @stjarnhimmel du som gillar konståkning? BBC kommentatorerna är så jäkla bra. Och riktigt bra kvalitet också. Hoppas bara att jag kan fortsätta titta och det inte blir någon spärr.

Sovit som en kratta hela veckan, troligtvis pga av smärtstillandet. Är trött och sliten. Förstår mig inte på psykologen. Mötet i går känns helt värdelöst.
Är så glad att det är fredag i dag. Snart helg!

Jag gick upp klockan sex i morse, antar att jag sov för mycket igår. Idag är det APT och TTJ hela dagen så jag borde nog få tummen loss och gå ner till hästarna snart.

Alltså det här är ju inte riktigt okej....
Jag gick rakt fram på plant underlag och det blev en senruptur - pang sa det :banghead: :laugh: :laugh: :laugh:. När jag satt i väntrummet på akuten ringde mamma och berättade att hon precis fått diagnosen lungcancer. Själv utreds jag själv sen början av januari för magcancer i någon form och åker skåne runt på undersökningar, provtagningar och gud vet allt. Det går bra nu.

En MR ska göras av mitt ben (både ben och fot är såklart iblandade :arghh: ) och sen får vi avgöra om det blir operation eller inte. Men som ortopeden sa, vi är inte superlyckliga över att operera om man har så mycket psoriasis på fötter och ben... Har jag tur slipper jag, han sa att ibland tar resten av senorna och musklerna över jobbet - dock kommer jag bli plattfotad. Men va fan...det kan jag väl överleva känner jag.
Strax innan jag gick sa han; har inte vi träffats förr, jag känner igen dig? Jorå, du gipsade min arm i somras! Och tömde fotleden på bakterier i våras...:crazy::angel:.

Jag har inte tid med sånt här skit! :turd::turd::turd:

Jag provade att cykla...det var inte lätt :rofl:.

(hoppas bilden funkar)

27657081_10156204717210972_9164324655620266942_n.jpg
❤❤❤❤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar