Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läser ni den illustrerade utgåvan? Jag kan verkligen rekommendera den illustrerade utgåvan. Fina bilder och något att titta på under de långa transportsträckorna i böcker t.ex. quidditchmatchreferaten.Vi har just börjat med Harry Potter! 5,5 år och har sett de första filmerna. Hon konstaterade snabbt att böcker innehåller mer än filmer.
Tyvärr inte, har två set men det andra är på engelska... Får tänka på det tills bibblan öppnar igen!Läser ni den illustrerade utgåvan? Jag kan verkligen rekommendera den illustrerade utgåvan. Fina bilder och något att titta på under de långa transportsträckorna i böcker t.ex. quidditchmatchreferaten.
Har någon läst något av Edit Nesbit? Ylva Karlsson, min favoritbarnförfattare, har rekommenderat henne men jag vet inte var jag ska börja. Alltså har någon läst Edit Nesbit som barn eller för sina barn?
Här har vi läst typ alla LasseMaja vi kommit över samt ett gäng med Cirkusdeckarna. Nu är jag trött på mysterieböcker och försöker få in lite annat, men det går ganska trögt. Jag måste nästan tvinga in andra böcker, men sen fastnar hon.
De senaste vi har läst som är annat än mysterier är Modigast i världen och Viggo och mammalivet. I kväll ska vi påbörja Trollkarlens hatt (en muminbok), och så försöker vi läsa första boken i Ylvania-serien på dagtid eftersom sexåringen misstänker att den nog är läskig. Har din 10-åring läst Ylvania förresten, @pollex ? Med tanke på fantasy och kvinnliga huvudkaraktärer.
Vår 20-månaders läser gärna Vem-böckerna (helst Vem är arg?), Knacka på och diverse djurböcker. Ibland läser sexåringen för honom - det är helt fantastiska stunder
Vi har just läst ut Mikaels märkvärdiga resa av Ylva Karlsson och ska börja läsa Sju timmar till midnatt av Michael Ende.
Över påsklovet har vi Nextory och 10-åringen lyssnar på Arlo Finch (tack för tipset @pollex) och Maze runner.
Det lokala biblioteket är stängt på obestämd tid pga Corona och jag deppar.
Nej, har inte läst dem. Har hon rekommenderat dem av någon särskild anledning?
Ja, Nesbit var en favorit som barn. Men det kan ju vara värt att tänka på att de är riktigt gamla klassiker, och jag har inte läst dom med vuxna ögon.Har någon läst något av Edit Nesbit? Ylva Karlsson, min favoritbarnförfattare, har rekommenderat henne men jag vet inte var jag ska börja. Alltså har någon läst Edit Nesbit som barn eller för sina barn?
Kotten gillar (älskar!) både Castor och Alfons, så hoppas A uppskattar dom ocksåJag är helt oinspirerad till att låna böcker nu när jag aldrig har naturlig anledning att passera biblioteket pga Corona
Tioåringen läser mest Kalle Anka just nu, vi fick en gratismånad på Readly som han verkligen passar på att utnyttja... i bokväg läser han desto mindre, han slukade dock prequel:en till Hungerspelen när den kom och nu när jag frågade honom var han sugen att läsa Vår trädkoja-böckerna (de där med ett växande antal våningar ), så jag har gjort ett ryck och reserverat dem och så får jag väl se till att lyckas ta mig till bibblan ändå.
Sjuåringen är fortsatt djupt begraven i hästbokträsket på Storytel, nu senaste lyssnade han på Klara-serien (för typ tredje gången ). Super-Charlie har han också hunnit med, på ett lite annat tema. Och så vill jag minnas att det kommer en ny Sigge-bok snart. Vår tillsammansläsning just nu är Black Beauty!
Tvååringen blir roligare och roligare att läsa med, och jag inser att vi faktiskt hunnit läsa större delen av de bilderböcker vi har hemma som är i rimlig nivå för honom trots att det känns som att vi mest läser samma. Så mitt biblioteksryck resulterade i en massa Alfons- och Castor-böcker till honom, hoppas att det ska uppskattas!
Kotten gillar (älskar!) både Castor och Alfons, så hoppas A uppskattar dom också
Vi var faktiskt på biblioteket förra veckan, för första gången på flera månader. Kom hem med en hög Mamma Mu som vi inte läst innan, någon bilderbok med Mulle Meck och en bok om Herr Brum, som blev kotten stora favorit, vilket var roligt eftersom han valde just den själv.
Vet inte om jag skrivit om det i tråden innan men vi har gått med i Olika förlags bokklubb för att få lite bra, ny input till bokhyllan. Hittills har alla böcker varit toppen, tycker kotten. Läser bla böckerna om Mix (mix bygger, mix jobbar) och Syster grön, samt Teslas mamma/pappa som inte vill.
Ja, Konradböckerna ska jag hålla lite utkik efterJag gillar verkligen Olikas böcker! Vi har dem om Konrad, men de har inte lyckats vinna Lilla A:s gillande än tyvärr.