Jajemen! Har inte läst jättemånga av henne än, men det är en sådan där författare som jag gärna återkommer till när jag letar efter något nytt att läsa. Gillade särskilt Then She Was Gone och har nu The Family Upstairs på min att läsa-lista. Har du några andra favoriter att rekommendera?
Jamen verkligen! Hans observationer, hans formuleringar! Det finns så mycket klokhet inblandat bland allt det urspårade.
"Det sägs att en människas personlighet är summan av hennes erfarenheter. Men det är ju inte sant, inte helt och hållet, för om vårt förflutna var allt som definierade oss skulle vi aldrig stå ut med oss själva. Vi måste få intala oss själva att vi är mer än misstagen vi gjorde igår. Att vi är alla vår nästa val också, alla våra imorgon." och "
Du behöver inte gilla alla barn. Bara ett. Och barn behöver inte världens bästa föräldrar, bara sina egna föräldrar. Ska jag vara alldeles ärlig mot dig behöver dem faktiskt oftast bara en chaufför." men också "
Du har ett intellekt lika vasst som en påse blöta cornflakes, du.” och "
Stockholmare är mer ett beteende än ett ursprung"
(jag har många fler favoritcitat, men tänker att jag låter bli att rabbla upp dem också)